تامین کمپرسورهای توسعه میدان گازی گنبدشمالی قطر توسط غول خدمات نفتی بیکرهیوز

بیکر هیوز سفارشی را در سه ماهه اول سال 2023 با شریک قدیمی خود قطر انرژی QatarEnergy برای تامین دو کمپرسور اصلی خنک‌کننده (MRC) برای پروژه میدان گاز گنبد شمالی، جنوب میدان گازی پارس جنوبی، ثبت کرد که توسط قطرگاز اجرا خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از ورلد اویل، این کمپرسورها بخشی از دو مگاتریین‌های ال‌ان‌جی هستند که با افزایش 16 میلیون تن در سال بر ظرفیت تولید این میدان، باعث خواهد شد قطر میزان تولید ال‌ان‌جی خود را به 126 میلیون تن در سال برساند و این کشور را تبدیل به پیشروترین تولید کننده ال ان جی دنیا در سال 2027 کند.

این جدیدترین قرارداد در بخش توسعه میدان گنبد شمالی قطر است و تعداد پروژه‌های در دست احداث بیکر هیوز را به رقم 12 رسانده است.

میدان گاز گنبد شمالی بزرگترین میدان گازی طبیعی جهان است و پروژه توسعه آن که متعلق به قطر انرژی است با مشارکت چندین شرکت بین‌المللی نفت و گاز و توسط قطرگاز اداره می‌شود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن