تا سازوکار شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی اصلاح نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نمی‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مدل کاری شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مبتنی بر خرید و فروش تاکسی‌هاست که کاری اشتباه است و تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نمی‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از سایت شهر، مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: برخی پروژه‌ها پارادایمیک و سنگین است و تا حل نشود ما بهبود خدمات حمل‌ونقلی پاراترانزیتی در تهران نخواهیم داشت، حتی اگر ۲ میلیون تاکسی به پایتخت اضافه بشود و یا ناوگان نو بشود.

وحدت‌کار با بیان اینکه حدود ۲۰ سال پیش شرکت‌های تاکسیرانی گفتند که می‌خواهند خصوصی سازی کنند، اظهار کرد: این در حالی است که تاکسی خصوصی است. راننده هم از شهرداری حقوق نمی‌گیرد. خودش هم کرایه می‌گیرد. بنابراین تاکسی از ابتدا خصوصی بود پس چه چیزی را می‌خواستند خصوصی سازی کنند؟ باید می‌گفتند که می‌خواهیم شرکتی سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: حالا اگر که شرکتی سازی کردند هدفشان جز مردمی سازی تاکسی چه بود؟ مسافر کف خیابان بود و غروب در صف تاکسی می‌ماند. در این میان طی سال‌ها یک سری شرکت‌ مستقر شدند تا کار دفتری کنند. تاکسی‌ها را بین شرکت‌ها احصا کردند و هر شرکت بر اساس تعداد تاکسی‌ها ارزش گذاری شد.

وی عنوان کرد: این کار اساسا غلط بود. مدل کاری این شرکت‌ها مبتنی بر خرید و فروش تاکسی‌هاست. بنابراین تا این موضوع حل نشود، مشکل کمبود تاکسی حل نمی‌شود.

وحدت کار تصریح کرد: در اینجا باید به امکانات تکنولوژیک مدیریت تاکسی‌ها اشاره کنم. ممکن است در گذشته فعالیت‌ها بر اساس فهم مدیریتی بوده ولی امروز با هوش مصنوعی، این نوع فعالیت‌ها تغییر کرده است. ما با شرکتی‌سازی مخالف نیستیم ولی شرکت‌ها باید فعالیت حمل‌ونقلی انجام دهند، نه فعالیت دفتری و دلالی. در همین راستا شرکت‌هایی می‌مانند و فعالیت می‌کنند که باتوجه به تغییرات مدیریتی و تکنولوژیک بتوانند فعالیت حمل‌ونقلی مبتنی بر سیستم هوشمند داشته باشند.

وی در پایان بیان کرد: در همین راستا سازمان تاکسیرانی طرحی را برای اصلاح مدل کسب‌وکارهای شرکت های حمل و نقلی پیشنهاد خواهد داد که بزودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن