تحریم‌‌های جدید آمریکا علیه بخش انرژی و مواد خام روسیه

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده است. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، هدف از این تحریم‌ها، تضعیف بخش انرژی و موادخام روسیه و نیز کسانی است که در دور زدن تحریم‌های پیشین دست داشته‌اند.
به گزارش «انرژی امروز» از دویچه‌وله، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ آبان اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را برای مقابله با فعالیت ده‌ها فرد، شرکت و نهادی که در جریان جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین از مسکو حمایت می‌کنند، وضع کرده است.
بر اساس بیانیه این وزارتخانه، هدف از این تحریم‌ها، تضعیف بخش انرژی و مواد خام روسیه است و همچنین علیه کسانی اعمال خواهد شد که در دور زدن تحریم‌های قبلی دست داشته‌اند.
از جمله شرکت‌ها و نهادهایی که نام آن‌ها به فهرست تحریم‌ها اضافه شده می‌توان به اپراتور پروژه “اِل‌اِن‌جی”، متعلق به شرکت بزرگ گاز طبیعی روسیه نوواتک در قطب شمال روسیه و همچنین شرکت معدن “روستیتان” اشاره کرد که مسئولیت پروژه توسعه بزرگترین معدن سنگ تیتانیوم جهان در روسیه را بر عهده دارد.
در این فهرست نام الکساندر ساخاروف نیز دیده می‌شود. ساخاروف مسئول ساخت پهپادهای روسی لانست است که این اواخر به طور فزاینده‌ای در اوکراین مورد استفاده قرار گرفته است.
بر اساس این تحریم‌ها که در فهرست آن، افراد و شرکت‌هایی در ترکیه، چین و امارات متحده عربی دیده می‌شود، تهیه و خرید فناوری‌ها و کالاهای مورد نیاز روسیه و همچنین شرکت‌های حمل‌و‌نقل و بخش صنایع فلزی و معادن و انرژی محدود خواهند شد.
همچنین یک شرکت اماراتی به نام “ای‌آر ‌ایکس” که با دور زدن تحریم‌های پیشین، در خارج کردن روبل روسیه از یکی از بانک‌های تحریم شده و تبدیل آن به دلار نقش داشت نیز هدف تحریم قرار گرفته است.
جنت یلن، وزیر دارایی ایالات متحده ضمن اعلام خبر وضع تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو اظهار داشت: «روسیه برای ادامه دادن به جنگ هولناک علیه اوکراین و فراهم کردن نیازهای ارتش خود، به شرکت‌ها و اشخاص ثالث اتکا دارد و ما در مجازات آن‌ها تردیدی نخواهیم کرد.»
او افزود: «تحریم‌های جدید بیانگر اراده ما در ایجاد اختلال در چرخه انتقال کالا برای ارتش روسیه و مجازات افرادی است که به ماشین جنگی آن کشور کمک می‌کنند.»
بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، بر مبنای این تحریم‌ها هرگونه دارایی افراد یاد شده در ایالات متحده مسدود خواهد شد. همچنین شهروندان ایالات متحده یا افرادی که در ایالات متحده زندگی می‌کنند، از تجارت با شرکت‌ها، نهادها و افراد تحریم شده منع می‌شوند و تجارت بین‌المللی نیز برای افراد و شرکت‌هایی که در این فهرست قرارگرفته‌اند به مراتب دشوارتر می‌شود.
استقبال زلنسکی از وضع تحریم‌های جدید
در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با ارسال پیامی ویدئویی از وضع بسته تحریمی جدید آمریکا علیه روسیه استقبال کرد و این تحریم‌‌ها را “بسیار قدرتمند” خواند. زلسنکی در پیام خود گفت: «اکنون بخش‌های مهمی از اقتصاد نیروی متجاوز در معرض اقدامات تنبیهی قرار گرفته است.»
رئیس‌جمهوری اوکراین با بیان این که “قدرت این تحریم‌ها، اقتدار جهان است” افزود: «باید از این که مسکو بتواند تحریم‌ها را دور بزند، جلوگیری کرد.»
روسیه که بیش از ۲۰ ماه پیش جنگ تجاوزکارانه خود را علیه اوکراین آغاز کرد، بارها تحریم‌های بین‌المللی علیه خود را بی‌اثر توصیف کرده است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن