تحریم دوباره یک کشتی پروژه نورداستریم 2 اینبار توسط بایدن!

کابینه بایدن اعلام کرده است که یک کشتی روسی و شرکتی را که این کشتی به آن متعلق است در زمره کشتی ها و شرکت های کمک کننده به پروژه نورد استریم 2 شناسایی کرده است. اما گویا این کشتی قبلا هم توسط ترامپ تحریم شده بود.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، مخالفان پروژه نورد استریم 2 در کنگره ایالات متحده می گویند که پیش از این کابینه دونالد ترامپ این شرکت را تحریم کرده بود و بنابراین اقدام بایدن کاری از پیش نخواهد برد.

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که کشتی فورچونا و مالک آن، KVT-RUS را در لیست تحریم های خود قرار می دهد.

این کشتی و شرکت پیش از این توسط دونالد ترامپ در آخرین روزهای کاری خود تحریم شده بودند. دلیل تحریم این شرکت و کشتی کمک به انتقال گاز روسیه به اتحادیه اروپا اعلام شده است.

میشل مک کوئل جمهوری خواه در کنگره می گوید «این تحریم ها ناکافی است». او ارشدترین نماینده جمهوری خواه در کمیته امور خارجه کنگره است و در بیانیه ای گفته است «اگر اجازه دهیم این خط لوله کامل شود، چیزی جز پیروزی» برای ولادیمیر پوتین نخواهد بود.

90 درصد خط لوله نورد استریم 2 تکمیل شده است و شرکت انرژی گازپروم روسیه و شرکای غربی آن امیدوارند این خط لوله امسال تکمیل شود.

مشکل ترین بخش باقی مانده این پروژه بخش آبهای دانمارک است که مملو از بمب های عمل نکرده جنگ جهانی دوم است.

پیش از این دونالد ترامپ و باراک اوباما هم مخالف ساخت این خط لوله بودند. این خط لوله برای رساندن گاز به اروپا اوکراین را دور می زند و باعث می شود این کشور از دریافت حق ترانزیت گاز از خاک خود محروم شود.

از طرفی این خط لوله تهدیدی است علیه صنایع ال ان جی ایالات متحده. چون ایالات متحده برنامه بزرگی برای صادرات گاز به اروپا دارد.

جو بایدن اخیرا گفته بود که این پروژه یک «معامله بد» برای اروپاست.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن