تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

شدت گرفتن موج آلودگی هوا در تهران با برج‌سازی‌های منطقه 22کارشناس سازمان هواشناسی با هشدار تردد غیر ضروری برای همه گروه‌ها، تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی را اعلام کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۰ آذر و روزهای پیش‌رو تشریح‌کرد و گفت: امروز صبح در ایستگاه فرودگاه اردبیل دمای کمینه به ۱۰ درجه زیر صفر، بلده مازندران و تربت حیدریه ۹درجه زیر صفر و سراب به ۸ درجه زیر صفر رسیدند که به ترتیب سردترین ایستگاه‌های کشور بودند.

گودرزی اعلام کرد: دمای بیشینه دیروز در چابهار ۲۹درجه بالای صفر، میناب و قصر قند نیز به دمای ۲۸ درجه بالای صفر را تجربه‌کردند که گرم‌ترین‌ها بودند.

وی افزود: به لحاظ بارندگی امروز در کرمان، یزد، شرق هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و جنوب شرق کشور با کاهش نسبی دما، وزش باد و خیزش گرد و خاک همراه است.

همچنین امروز در ارتفاعات استان های واقع در خراسان جنوبی و کرمان بارش برف  انتظار می‌رود.

آب‌های خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا دوشنبه با گذر امواج  تراز میانی جو از روی غرب کشور در برخی استان‌های شمال غرب، غرب و جنوب غرب  افزایش ابر و گاهی رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

برای سه شنبه نیز در قزوین البرز تهران  جنوب غرب کشور خوزستان کهگیلویه و بویر احمد اصفهان و چهارمحال و بختیاری غرب فارس و بوشهر  رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد بارش در نقاط مرتفع به شکل برف خواهد بود.

وی تأکید کرد: از امروز تا صبح روز سه شنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا تداوم دارد و هشدار سطح نارنجی برای استان های البرز و تهران و شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی را اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد: از تردد غیرضروری در سطح شهر برای تمام گروه‌ها و فعالیت و ورزش در فضای باز خودداری شود.

گفتنی‌است: تهران امروز غبارآلود و بیشینه دمای هوا در تهران به ۹ درجه بالای صفر می‌رسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن