تداوم بومی سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی با هدف خودکفایی

معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درآیین رونمایی از صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم مورد استفاده در پتروشیمی شهید تندگویان گفت: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، بومی سازی دانش فنی و نیز کاتالیست های مورد نیاز صنعت را با جدیت ادامه خواهد داد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی، روز دوشنبه (17 بهمن ماه) در دومین روز از برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت، در حاشیه رونمایی از صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم که با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان و از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت های همکار اجرایی شد اظهار کرد: این بومی سازی قدمی بزرگ،ارزشمند و مهم در مسیر داخلی سازی نیازهای صنعت پتروشیمی بود.

وی افزود: انحصار کشورهای غربی در تولید کاتالیست های مورد استفاده صنعت پتروشیمی شکسته شده است و امروز شاهد هستیم که مجتمع های پتروشیمی کشورمان نیازهای خود را از شرکت های توانمند ایرانی تامین می کنند و نقش شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در این مسیر دارای اهمیت است.

شاهمیرزایی با بیان این که برگزاری نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت همزمان با ایام گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی سبب شد تا دستاوردهای ارزشمند به دست آمده به فعالان و تلاشگران صنعت پتروشیمی ایران معرفی شود گفت: داخلی سازی دانش فنی و کاتالیست ها منجر به رونق تولید ، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی می شود و باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده کرد.

رونمایی از صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان

سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان در آیین رونمایی از کاتالیست پالادیوم که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد اظهار کرد: بومی‌سازی و ایرانی‌سازی کاتالیست «پالادیوم» که انحصار آن در اختیار شرکت‌های خارجی بود سبب می شود تا تولید پایدار در این مجتمع پتروشیمی تحقق یابد و حمایت های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی زمینه آن را فراهم کرد تا کاتالیست های ایرانی جایگزین کاتالیست های خارجی شوند.

وی با بیان این که با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای بومی سازی دانش فنی PET و نیز PTA تفاهم نامه امضا شده است گفت: همکاری های مشترک می تواند ظرفیت تولید پتروشیمی تندگویان رااز 84درصد فعلی به 100درصد برساند و شرکت های دانش بنیان ایرانی و سازندگان داخلی اکنون بطور جدی در حال نقش آفرینی در صنعت پتروشیمی هستند.

قاسمی شهری ادامه داد: پتروشیمی شهید تندگویان افزون بر تاکید بر بومی سازی کاتالیست، تجهیزات و اجرای طرح‌های نوین به دنبال رفع موانع و گلوگاه‌های تولید و متنوع‌سازی محصولات تولیدی است و در این مسیر آماده هرگونه تعامل و همکاری با شرکت های ایرانی به ویژه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی هستیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن