تداوم گازرسانی به سیستان و بلوچستان با بیش از 1100 کیلومتر خط لوله

گازرسانی به 30 شهر و روستا از تعهدات طرح هفتم و یازدهم سراسری است

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ضمن تشریح وضعیت پروژه‌های صنعت گاز کشور اعلام کرد: پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به طول 1117 کیلومتر در حال اجرا است.

بهرام صلواتی در توضیح اجرای پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه‌های گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و همچنین گازرسانی به 30 شهر و روستا، نیروگاه‌های چابهار و کنارک، کارخانه‌های سیمان خاش و زابل از جمله تعهدات طرح هفتم و یازدهم سراسری است. به گفته صلواتی، در حال حاضر 1117 کیلومتر خط لوله در قالب 11 پروژه از جمله پروژه‌های زاهدان به زابل به طول 220 کیلومتر، ایرانشهر به چابهار حدود 300 کیلومتر و همچنین پروژه‌های خاش، میرجاوه، سیب، سوران و سراوان در شرق استان در مجموع به طول 597 کیلومتر در حال اجرا است.

وی افزود: افزون بر پروژه‌های فوق، 656 کیلومتر پروژه نیز در مجاورت شهرهای مذکور تعریف شده که اکنون در فاز طراحی قرار دارند و با به ثمر رسیدن این خطوط تکمیلی، باقی‌مانده شهرها و صنایع استان نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

اجرای همزمان 8 پروژه تأسیسات تقویت فشار خطوط گاز در سال 99

صلواتی همچنین درباره پروژه انتقال حجم بالای تولیدات گاز عسلویه گفت: علاوه بر خطوط لوله باید ایستگاه‌های تقویت فشار متعددی در فواصل معین احداث تا بستر لازم برای توزیع انرژی پاک و ارسال آن به مبادی مصرف مهیا شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران خاطرنشان کرد: طرح تاسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال 98 روزهای پرکاری را سپری کرد و کوشید با اتمام موفق مراحل طراحی، انتخاب پیمانکار و تحصیل اراضی، زمینه لازم برای ورود 8 ایستگاه به فاز اجرا را فراهم کند. پروژه‌های نورآباد، دوراهان، پل کله، خورموج، برازجان، خیرگو، ارسنجان و آرادان 8 پروژه‌ای هستند که در سال 99 وارد مرحله خرید تجهیزات و کالا و اجرا می شوند و به این ترتیب رکورد بی‌نظیری در اجرای همزمان چندین پروژه را در صنعت گاز شاهد هستیم.

قطعه اول پروژه خط لوله بیدبلند-اهواز آماده تزریق گاز شد

صلواتی همچنین از تکمیل قطعه اول خط لوله بیدبلند-اهواز تا انشعاب ماهشهر خبر داد و گفت: این خط آماده تزریق گاز است.

وی درباره وضعیت خط انتقال گاز نهم سراسری نیز گفت: خط نهم از این قابلیت برخوردار است که روزانه 110 میلیون مترمکعب گاز را انتقال دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: در حال حاضر، قطعه اول بیدبلند – اهواز به طول 100 کیلومتر در حال اجرا است که 31 کیلومتر ابتدایی آن تا انشعاب ماهشهر به اتمام رسیده و آماده تزریق گاز است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن