جهش تولید با واگذاری سهام معادن در بورس

سهام شرکت‌های مس و آهن کرمان عرضه شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از بزرگترین اقدامات در بحث جهش تولید واگذاری سهام معادن در بورس است.

احمد انارکی محمدی با اشاره به لزوم عرضه سهام معادن و جلوگیری از خام فروشی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بازار سرمایه به سمت ورود شرکت‌های بزرگ پیش رفته، باید سهام شرکت‌های مس و آهن کرمان هم در این بازار عرضه شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تاکید براینکه استان کرمان معادن قابل توجهی دارد، افزود: متاسفانه معادن به دلیل خام فروشی بویژه در بحث فروش سنگ آهن ارزش افزوده کمتری دارند که اکنون جلوی آن گرفته شده است، عرضه سهام این شرکت‌ها و معادن در بازار بورس و همکاری مردم با خرید سهام آنها، مطمئنا مسیر پیشرفت را برای معادن کشور هموار خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از سهام شرکت‌ مس کرمان در بازار سهام عرضه شده و ما دنبال آن هستیم که سایر معادن موجود هم در بازار بورس ارائه شوند، یکی از بزرگترین اقدامات در بحث جهش تولید واگذاری سهام معادن در بورس است.

انارکی‌محمدی تاکید کرد: ایمیدرو باید شرکت‌ها و معادن زیر مجموعه خود را در بازار بورس عرضه کند زیرا اینگونه درآمدها و عملکردها شفاف شده و به سمت خصوصی‌سازی پیش خواهد رفت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مزایای عرضه سهام شرکت‌های دارای معادن در بورس گفت: به اعتبار پول و خرید سهام توسط مردم این شرکت‌ها توسعه یافته و می‌توانند سرمایه‌گذاری کرده و تولید خود را افزایش دهند، همچنین به دلیل شفافیت در بورس بسیاری از معاملات و درآمدها مشخص خواهد بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن