ترامپ: بایدن ذخایر نفت آمریکا را خالی کرد

دونالد ترامپ مدعی شد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا را پر کرده اما بایدن این ذخایر را خالی کرده است.

به گزارش اویل پرایس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هفته گذشته نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این اتفاق تا حدود زیادی پیش بینی شده بود اما ترامپ در اعلام خبر نامزدی خود، چندین ادعای بحث برانگیز مطرح کرد. یکی از این موضوعات، ذخایر نفت استراتژیک آمریکاست که ترامپ مدعی شد این ذخایر را پر کرده اما بایدن آن را عملا خالی کرده است.

اولین بار نیست که ترامپ چنین ادعایی را مطرح کرده است. اوایل امسال پس از این که دولت جو بایدن، بزرگترین برداشت از ذخایر نفت استراتژیک در تاریخ این کشور را اعلام کرد، ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از ۵۰ سال که ذخایر استراتژیک عملا خالی بود، من ذخایر نفت را در دوران ریاست جمهوری خود و قیمتهای اندک انرژی، به صورت ۱۰۰ درصد پر کردم. این ذخایر، ذخایر نفت استراتژیک نامیده شده اما چندین دهه به طور کامل پر نبوده است. در واقع، عمدتا خالی بوده است.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هنگامی که ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ به قدرت رسید، ذخایر نفت استراتژیک حاوی ۶۹۵ میلیون بشکه نفت بود. هنگامی که پس از چهار سال از کاخ سفید رفت، میزان این ذخایر ۶۳۸ میلیون بشکه بود. بنابراین سطح این ذخایر هنگامی که ترامپ در راس قدرت بود، در واقع کاهش داشت.

از سوی دیگر، پیشنهاد ترامپ برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک در ابتدای پاندمی کووید ۱۹ با مخالفت دموکراتها در کنگره روبرو شد. اما هنگامی که دستور ترامپ صادر شده بود، این ذخایر در ۱۳ درصد بالاترین سطح خود تاکنون قرار داشت و واضح بود که در دوران ریاست جمهوری ترامپ پر نشده بود.

اما درباره قسمت دوم ادعای ترامپ مبنی بر این که بایدن، عملا ذخایر نفت استراتژیک را خالی کرده است، تا حدودی حقیقت دارد. بایدن سطح ذخایر نفت استراتژیک را به پایین‌ترین حد خود از سال ۱۹۸۴ رسانده است. این که بایدن سطح ذخایر نفت استراتژیک را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، حقیقت دارد.

به این ترتیب، در حالی که ادعای ترامپ مبنی بر این که ذخایر نفت استراتژیک را پر کرده، نادرست است اما در عین حال، بایدن کاهش ذخایر استراتژیک که آمریکا را در برابر اختلالات ناگهانی عرضه آسیب پذیر می‌کند، قابل انتقاد است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن