تزریق بیش از 165 میلیارد مترمکعب گاز پارس جنوبی به شبکه سراسری کشور

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 165 میلیارد و 320 میلیون مترمکعب گاز به خط لوله سراسری کشور تزریق شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و این‌که متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام تعمیرات مناسب، اقدامات نوآور و مؤثر توانسته‌اند، گرمابخش منازل هموطنان باشند، گفت: از همین رو است که مجتمع گاز پارس جنوبی هم‌اکنون با تأمین بیش از ۷۵ درصد گاز به بزرگترین دروازه تأمین گاز کشور تبدیل شده است.

باهوش ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدامات نوآورانه در حوزه استفاده از قطعات و تجهیزات ایرانی و تجهیزات بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال  تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در ردیف شرکت‌های برتر قرار گرفته است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: بدون شک در هر مسیری برای رسیدن به اهداف بزرگ باید ابزار مناسب در اختیار داشت و بی‌تردید مجتمع گاز پارس جنوبی، یکی از بهترین پشتیبان‌ها برای تحقق چشم‌انداز توسعه کشور و رسیدن به قله انرژی و شکوفایی صنعت نفت کشور است.

وی در ادامه، تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات راهبردی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اتان است و ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول در مجموعه ۱۳ پالایشگاه وجود دارد و به پتروشیمی‌های منطقه ارسال می‌شود و پتروشیمی‌های مروارید، کاویان و جم مصرف‌کننده‌های این محصول هستند.

باهوش در پایان، عنوان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از یک میلیون و 975 هزار تن اتان در مجموعه بزرگ گاز پارس جنوبی تولید شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن