تسریع فرایند اجاره‌ی دو سایت انرژی بادی شناور ۱۰۰ مگاواتی در دریای سلتیک

یکی از کلیدیترین بازارهای انرژی بادی شناور در بریتانیا است

شرکت SBM Offshore اعلام کرد که the crown state مقام ناظر بستر دریا در جزایر بریتانیا، قرار است پروسه‌ی اجاره‌ی دو سایت تست و بازنمایی انرژی بادی شناور ۱۰۰ مگاواتی به شرکت Llŷr Floating Wind Limited در دریای کلتیک را پیش ببرد. در نهایت قرارداد رسمی در معرض ارزیابی قواعد زیستگاهی (HRA) قرار میگیرد؛ بعد از آن پروژه باید ارزیابی‌های محیط‌زیستی و پیمایش‌هایی انجام دهد که همسو با فرآیندهای رضایتگیری قانونی است.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ورد اویل، شرکت Floventis Energy Limited، شرکت تازه تأسیسی که با سرمایه‌گذاری مشترک بین SBM Offshore و Cierco Ltd به وجود آمده و با تمرکز بر توسعه‌ی پروژه‌های انرژی بادی شناور تأسیس شده، به این نقطه عطف رسید. هدف این سرمایه‌گذاری مشترک تأمین حق استفاده از بستر دریا و دیگر اجازه‌های مورد نیاز قبل از پیاده‌سازی جدیدترین تکنولوژی‌های برای عملیات انرژی بادی شناور بر سطح دریاها، به علاوه ترغیب به سرمایه‌گذاری ساختاری، پایین آوردن هزینه‌ها و توسعه‌ی خط تولید در یکی از کلیدیترین بازارهای انرژی بادی شناور در بریتانیا است.

سورین باودیک، مدیرعامل بخش سرویس‌ها و انرژی‌های جدید گفت: خوشحالیم که Floventis Energy توانست به این مرحله‌ی کلیدی دست یابد. این همکاری میتواند هم از تخصص Cierco در توسعه‌ی پروژه‌ها و هم از تجربه‌ی SBM Offshore در پروژه‌های شناور در دریا سود ببرد. با همکاری یکدیگر میتوانیم هم بازار انرژی بادی شناور را تسریع کنیم، در عین حالی که پیشینه‌ی ساخت و حضور محلی داشته باشیم.

برونو چاباس، مدیرعامل اجرایی، نیز اضافه کرد: SBM Offshore فرایند جایگزینی انرژی خود را با رد کردن این نقطه‌ی عطف تسریع بخشیده است. این مرحله کاملاً با هدف ما در قرار دادن شرکت به عنوان یکی از شرکتهای کلیدی در صنعت انرژی بادی شناور و حمایت از ساخت و توسعه‌ی این گونه پروژه‌ها از فازهای اولیه‌اش همسو است.

اطلاعات بیشتر در مورد استراتژیهای SBM Offshore در بازار انرژی بادی شناور در دریا در نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ روز پنجم آگوست ارائه خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن