تسلا به رکورد فروش 70847 خودروی برقی در چین رسید

شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا، اعلام کرد که در ماه دسامبر توانسته است 70847 خودروی برقی ساخت چین را در این کشور به فروش برساند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، این بالاترین میزان فروش ماهانه خودروی این شرکت از زمان آغاز به کار کارخانه شانگهای از 2019 است.

در بین آمار فروش ماه دسامبر تسلا در چین 245 خودرو هم برای صادرات دیده می‌شود. این رقم سه برابر مدت مشابه سال گذشته میلادی بوده است و 34 برابر هم نسبت به ماه نوامبر افزایش یافته است.

بر اساس محاسبات رویترز، کل خودروهای ساخته شده تسلا در چین در سال گذشته به 473078 دستگاه رسیده بود. به این ترتیب نیمی از 936 هزار دستگاه خودرویی که خودروساز آمریکایی سال گذشته در سراسر دنیا تولید کرده بود متعلق به کارخانه چینی بوده است.

کارخانه شانگهای تسلا که از انتهای سال 2019 خودروهای ساخت خود را به مشتریان تحویل می‌دهد، خودروی الکتریکی سدان مدل 3 (Model 3) و اسپورت مدل وای (Model Y) تولید می کند و به بازارهای داخلی و خارجی از جمله به ژاپن و آلمان می فروشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن