تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق خبر داد و گفت: بر این اساس انگیزه کافی برای ساخت نیروگاه و حرکت جهشی در تولید برق ایجاد می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: دولت امروز آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق را تصویب کرد تا انگیزه کافی برای ساخت نیروگاه و حرکت جهشی در تولید برق ایجاد شود.

سخنگوی دولت افزود: همچنین مصوبه دیگری برای تامین منابع خرید برق تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، انجام شد تا از محل صرفه‌جویی همین نیروگاه، منابعی در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: با تصویب آیین‌نامه اجرایی توسعه صنعت برق شرایطی را برای صنایع بزرگ و انرژی‌بر فراهم کردیم تا در احداث نیروگاه‌های حرارتی مشارکت داشته باشند.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه مشوق‌ها و توجیه اقتصادی لازم برای ساخت این نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این صنایع موظف شدند تا ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر ایجاد کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن