تصویب لایحه یک تریلیون دلاری بازسازی جاده ها در آمریکا

دموکرات‌های ایالات متحده بالاخره لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت برای بازسازی جاده ها و ریل های راه آهن و پل را تصویب کردند و به این بن بست پایان دادند.

به گزارش «انرژی امروز» بعد از یک روز بن بست در مذاکرات، دموکرات ها اختلافات را کنار گذاشتند و بسته یک تریلیون دلاری بهبود و بازسازی بزرگ‌راه‌ها، شاه‌راه‌ها و دیگر زیرساخت‌های آمریکا را تصویب کردند و آن را برای امضای جو بایدن ارسال کردند.

در اواخر روز جمعه رای گیری 228 موافق در مقابل 206 مخالف پیروزی بزرگی برای بایدن بود که ماه ها بر سر نحوه هزینه کرد این میزان سرمایه مذاکره شده بود.

با این حساب دولت بایدن از این پس باید به فکر بازسازی بزرگ جاده‌ها، خطوط راه‌آهن و دیگر تجهیزات و تاسیسات حمل و نقل عمومی در این کشور باشد.

بایدن در رقابت های انتخاباتی خود قول داده بود که بازسازی این تاسیسات و زیرساخت ها به ایجاد مشاغل بسیار در این کشور کمک خواهد کرد و قابلیت رقابت آمریکا را در دنیا بالا خواهد برد.

حالا دموکرات ها به دنبال دومین ستون برنامه های داخلی بایدن هستند: توسعه جامع شبکه ایمنی اجتماعی و برنامه های بایدن برای تغییرات اقلیم.

این بسته 1.75 تریلیون دلاری بزرگترین برنامه توسعه شبکه ایمنی ایالات متحده از دهه 1960 تاکنون خواهد بود اما این حزب باید بتواند در این زمینه به هماهنگی و اتحاد لازم برسد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن