صعود قیمت نفت به دلیل نگرانی از برنامه تولید نفت اوپک پلاس

روز جمعه و با افزایش نگرانی ها از رد درخواست ایالات متحده از اعضای اوپک پلاس برای افزایش میزان تولید نفت، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» برنت 2.20 دلار صعود قیمت داشت و به 82.74 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت هم که مدتی است فاصله قیمت خود با نفت برنت را کاهش داده است با افزایش 2.46 دلاری به بشکه 81.27 دلار رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، و هم پیمانان غیر اوپکی آنها از جمله روسیه در جلسه روز 5 شنبه خود تصمیم گرفتند که تولید نفت خود را از ماه دسامبر به تدریج به صورت 400 هزار بشکه در روز افزایش دهند.

این درحالی که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده از اعضای این سازمان خواسته بود برای کاهش قیمت نفت میزان تولید خود را کاهش دهند.

باب یاورجر، مدیر اجرایی موسسه میزوهو به رویترز می گوید تصمیم اوپک برای ادامه مسیری که در پیش گرفته است و فقدان واکنش مناسب از سوی دولت جو بایدن باعث شده است که قیمت نفت دوباره افزایش یابد.

او ادامه می دهد که تنها تلاش های هماهنگ با چین و دیگر کشورهای درگیر در این قیمت نفت می تواند مشکلات بازار را حل کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن