تعمیرات همزمان 4 واحد در نیروگاه شهیدرجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین از تعمیرات هم‌زمان یک سوم واحدهای این نیروگاه، با مجموع توان 750 مگاوات برای کسب آمادگی تولید برق خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه برق شهید رجایی قزوین، ابوالفضل موتابها در خصوص وضعیت واحدهای تحت تعمیرات این نیروگاه گفت: به‌منظور کسب آمادگی تولید برق، به‌ویژه در تابستان 1402، تعداد 4 واحد بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه در مجموع با توان 750 مگاوات، به طور هم‌زمان در دست تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای قرار دارد.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین افزود: در این فصل از تعمیرات، 2 واحد بخاری هر یک به ظرفیت 250 مگاوات، یک واحد گازی با توان حدود 100 مگاوات و بویلر مربوطه(50 مگاوات) و یک واحد بخاری سیکل ترکیبی با توان 100مگاوات تحت برنامه تعمیرات اساسی و بازدید دوره‌ای قرار دارد.

موتابها بیان‌داشت: هم‌اکنون برنامه تعمیراتی واحد شماره 2 بخار به تازگی آغاز شده و در واحد شماره 4 بخار نیز برنامه تعمیرات نیمه‌سنگین در حال اجرا است.

وی اظهارداشت: در نیروگاه سیکل ترکیبی واحد شماره 2 گازی تحت تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل و واحد شماره 3 بخاری سیکل ترکیبی نیز در دست تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن