تمدید استفاده از زغال سنگ در نیروگاه‌های فرانسه

فرانسه برای اطمینان از تامین نیرو در ماه های آینده، تمهیدی که به تولیدکنندگان برق اجازه می دهد از زغال سنگ در نیروگاه های خود استفاده کنند را تمدید کرد.

به گزارش اویل پرایس، اعلام این تصمیم با هشدار «شرکت برق فرانسه» (EDF) همزمان شد که از تولید پایینتر از حد معمول نیروی هسته‌ای در ماه های زمستان خبر داد. این شرکت همچنان سرگرم رفع مشکلاتی است که باعث شد چندین راکتور هسته‌ای در سال گذشته، موقتا از مدار فعالیت خارج شوند.

طبق گزارش بلومبرگ، با وجود اجازه استفاده از زغال سنگ، دولت فرانسه الزامات برای فعالیت دو نیروگاه زغال سوز باقی مانده در این کشور را تشدید کرده است.

بر اساس این الزامات، تولیدکنندگان دارای آلایندگی بالا در بخش تولید برق، تنها تا ۱۸۰۰ ساعت در زمستان امسال اجازه فعالیت خواهند داشت که معادل حدود ۱۱ هفته و کمتر از ۲۵۰۰ ساعت در زمستان سال گذشته است. همچنین، این تولیدکنندگان برای انتشار دی اکسید کربن حاصل از فعالیتشان، باید هزینه بیشتری پرداخت کنند.

وزارت گذار انرژی فرانسه با اشاره به تولید بهتر نیروی بادی و خورشیدی و تقاضای کمتر، اعلام کرد: تنش در سیستم برق در حال حاضر کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. در بیانیه این وزارتخانه با اشاره به احتمال پایان نگرفتن جنگ در اوکراین در زمستان یا سردتر شدن زمستان نسبت به سال گذشته، آمده است: با این حال، باید تمام اقدامات را برای تضمین امنیت تامین انرژی فرانسوی‌ها انجام داد.

فرانسه که به کمک ناوگان هسته‌ای خود، یکی از مطمئن ترین تولیدکنندگان انرژی اروپا در سال‌های اخیر بوده است، در حال حاضر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که حاصل انباشته شدن مشکلات در طول سال‌ها تعمیر و نگهداری کمتر از حد لازم بوده است. این مسائل به توقف موقتی تولید برق در سال گذشته منجر شد اما ماجرا تمام نشد و «شرکت برق فرانسه» همان طور که اعلام کرده، مشغول رفع مشکلات و همزمان، رویارویی با چالش تابستان داغ است که استفاده از آب برای خنک نگه داشتن راکتورها را دشوار کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، «شرکت برق فرانسه» با وجود پیش بینی ها از کمتر شدن روزهای داغ در روزهای آتی، هفته جاری هشدار داد که مجبور است تولید نیروی هسته‌ای را کاهش دهد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن