توافق ۱۸ کشور برای جلوگیری از سوء استفاده از هوش مصنوعی

آمریکا، آلمان و ۱۶ کشور دیگر روز ۲۶ نوامبر بر سر جلوگیری از سوء استفاده در به کارگیری هوش مصنوعی به توافق رسمی رسیدند. این توافقنامه امور ایمنی را در اولویت قرار داده و حاوی توصیه‌های عمومی است.
به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، مقابله اساسی با سوء استفاده از مهارت‌‌های گسترده هوش مصنوعی به یک چالش‌جدی در عرصه بین‌المللی و جوامع کشورهای جهان تبدیل شده است.
حال ایالات متحده آمریکا، آلمان و ۱۶ کشور دیگر جهان بر سر برخورد مشترک با این معضل، به توافق رسیدند. این نخستین توافقنامه بین‌المللی در این زمینه است که به طور جامع و مفصل در قالب یک سند ۲۰ صفحه‌ای حاصل شده است.
محور اصلی این توافقنامه بر روی “برقراری امنیت از سوی تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی برای مشتریان و عموم مردم” تدوین شده است.
جن ایسترلی، مدیر آژانس “امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های ایالات متحده” در این‌باره به خبرگزاری رویترز گفت: «این اولین بار است که ما مشاهده می‌کنیم که دیگر فقط این موضوع مطرح نیست که ویژگی‌های جالب چه محصولاتی با چه سرعتی، به بازار عرضه می‌شوند.»
او همچنین خاطرنشان کرد که ملاحظه “امور امنیتی مهم ترین کاری است که در مرحله طراحی دستورالعمل‌های توافقنامه مذکور، در نظر گرفته شده است.”
با این حال، این توافقنامه الزام آور نیست و عمدتاً حاوی توصیه‌های عمومی است.
این نکات به عنوان مثال “نظارت بر سیستم‌های هوش مصنوعی در زمینه سوء استفاده احتمالی، محافظت از داده‌ها در مقابل دستکاری و نیز کنترل ارائه دهندگان نرم افزار” را نظر گرفته است.
به گفته جن ایسترلی، این مسئله مهم است که اکثر کشورها باید “اولویت ایمنی” در سیستم‌های هوش مصنوعی را رعایت کنند.
جزو ۱۶ کشور شریک دیگر در کنار ایالات متحده آمریکا و آلمان در توافقنامه جلوگیری از سوء استفاده از هوش مصنوعی، بریتانیا، ایتالیا، جمهوری چک، استونی، لهستان، استرالیا، شیلی، اسرائیل، نیجریه و سنگاپور هستند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن