توقف چهارماهه توزیع بنزین یورو ۴ و سوپر در خوزستان

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت خوزستان با انتقاد شدید از عدم توزیع بنزین یورو ۴ و بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت استان گفت: در حال حاضر در جایگاه‌های سوخت خوزستان فقط بنزین معمولی عرضه می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» ابراهیم الباجی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد شدید از عدم توزیع بنزین یورو ۴ و سوپر در جایگاه‌های سوخت خوزستان اظهارکرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید نسبت به این مساله پاسخگو باشد که چرا در طول ۴ماه اخیر در کلانشهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان بنزین یورو ۴ و بنزین سوپر توزیع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع بنزین یورو ۴ در کلانشهر اهواز مصوبه هیات دولت است، ادامه داد: بنزین یورو چهار بر اساس مصوبه هیات دولت باید در ۸ کلانشهر کشور از جمله اهواز توزیع شود اما متاسفانه توزیع این بنزین در جایگاه‌های سوخت خوزستان متوقف شده است.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر در جایگاه‌های سوخت خوزستان فقط بنزین معمولی عرضه می‌شود، گفت: پیش از این روزانه ۱.۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کلانشهر اهواز توزیع می‌شد.

الباجی ادامه داد: عرضه بنزین معمولی در اهواز باعث آلودگی هوا می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی اهواز نیاز است تا هرچه سریعتر نسبت به توزیع بنزین یورو ۴ در اهواز به عنوان یک کلانشهر اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه در خوزستان درصد خودروهای خارجی به واسطه منطقه آزاد بالا است و این خودروها با بنزین یورو ۴ و با اکتان بالا عملکرد بهتری دارند باید نسبت به تامین این فرآورده نفتی اقدام شود.

رییس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت خوزستان با بیان اینکه روزانه حدود ۵.۲ میلیون لیتر در خوزستان بنزین مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر بخش مهمی از مصرف بنزین معمولی توسط پالایشگاه نفت آبادان تولید و با لوله به تاسیسات نفت نظامیه اهواز منتقل و سپس توسط نفتکش‌ها به جایگاه‌ها حمل می‌شود.

وی در پایان با انتقاد از عملکرد نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ریاست کمیسیون انرژی مجلس و تعدادی از اعضای این کمیسیون خوزستانی هستند اما علی رغم همه این جایگاه‌ها، عادی‌ترین حق مردم در خوزستان و شهرستان اهواز به عنوان یک کلانشهر رعایت نمی‌شود و بنزین یورو ۴ در این کلانشهر توزیع نمی‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن