تولید بوئینگ 777X به تعویق افتاد

کاهش تقاضا برای صنایع جت به دلیل شیوع پاندمی کرونا

غول هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده است به دلیل کاهش تقاضای جت های بزرگ، تولید هواپیمای 777X را به تعویق اندازخته است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، شرکت بوئینگ تا پایان سال تولید تمامی مدل های جدید بوئینگ 777X خود را به تعویق خواهند انداخت.

سه فرد مطلع مرتبط با این شرکت دلیل این تصمیم شرکت بوئینگ را کاهش تقاضا برای صنایع جت به دلیل شیوع پاندمی کرونا اعلام کردند.

بوئینگ امیدوار است بعد از مهار کرونا بتواند هواپیماهای خود را وارد بازار مسافرت هوایی کند. از سویی این شرکت امیدوار است تنش تجاری بین ایالات متحده و چین که به کاهش خرید هواپیماهای بوئینگ از سوی خریداران بزرگ چینی منجر شده است، کاهش یابد.

بوئینگ اعلام کرده بود که هواپیماهای 777X از سال 2021 به دست مشتریان خواهد رسید. با این حال حتی اگر این هواپیماها سال آینده هم به دست مشتریان می رسید باز هم نسبت به برنامه زمان بندی قبلی یک سال تاخیر داشت. دلیل تاخیر تحویل هواپیماها هم مشکلات مربوط به شرکت جنرال الکتریک اعلام شده بود.

هواپیماهای 777X اولین گروه هواپیماهایی هستند که بعد از سقوط هواپیمای 737 MAX توانستند مجوز اداره هوانوردی فدرال FAA ایالات متحده را کسب کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن