ثبت رکورد جدید تولید زغال سنگ در چین

در ماه نوامبر میزان تولید زغال سنگ چین به رکورد جدیدی دست یافت. دولت چین از معدن کاران این کشور خواسته است تا برای اطمینان از داشتن منابع کافی انرژی در ماه های سرد زمستان میزان تولید زغال سنگ خود را افزایش دهند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، داده های روز چهار شنبه اداره ملی آمار نشان داد چین بزرگ ترین تولید کننده و مصرف کننده زغال سنگ دنیا ماه گذشته 370.84 میلیون تن از این سوخت فسیلی کثیف را تولید کرد.

این عدد بیانگر این نکته است که چینی‌ها رکورد قبلی تولید 357.09 میلیون تن را در ماه اکتبر شکستند و نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی 4.6 درصد افزایش تولید داشتند.

در یازده ماه اول سال 2021، تولید زغال سنگ چین به 3.67 میلیارد تن رسید یعنی رشدی برابر با 4.2 درصد نسبت به سال گذشته.

دولت مرکزی چین بارها تاکید کرده است که باید از عرضه کافی انرژی از جمله زغال سنگ و گاز طبیعی برای گرمایش منازل و تولید برق در ماه های سرد زمستان اطمینان داشته باشد.

معدن کاران چینی از ماه اکتبر دستور دارند با بالاترین میزان ظرفیت خود زغال سنگ تولید کنند درحالی که پکن بر آن است تا قیمت زغال سنگ حرارتی این کشور را کاهش دهد و جلوی کمبود انرژی که در ماه سپتامبر به قطع برق سراسری در این کشور منجر شد را بگیرد.

A man stands on a boat as coal barges queue to be pulled along Mahakam river in Samarinda, East Kalimantan province, Indonesia, August 31, 2019. Picture taken August 31, 2019. REUTERS

با این حال از آنجایی که چین تنبیهاتی برای معدن کاران غیرقانونی در نظر گرفته است نگرانی از افزایش قیمت این سوخت فسیلی وجود دارد.

قیمت معاملات زغال سنگ در روز چهارشنبه با افزایش 0.1 درصدی به 717.8 یوان در هر تن رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن