جامعه جهانی یمن را رها کرده است

سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون موفق به جمع‌آوری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کمک برای میلیون‌ها نفر از ساکنان کشور جنگزده یمن شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، رقم جمع‌آوری شده به مراتب از عدد چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری مورد نظر سازمان ملل کمتر است. با این حال مارتین گریفیس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ابراز امیدواری کرده است که کمک‌های مالی جمع‌آوری شده برای یمن طی روزهای آینده به دو میلیارد دلار برسد.

دو سوم جمعیت یمن به دریافت کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

شماری از سازمان‌ها و گروه‌های غیردولتی و فعال در امور بشردوستانه رقم پائین کمک‌های جمع‌آوری شده برای یمن را نشانه «رها شدن» این کشور از سوی جامعه جهانی ارزیابی کرده‌اند.

ارین هاچسینسون، مسئول امور یمن در سازمان نروژی «شورای پناهندگان» در همین راستا گفت که رقم جمع‌آوری شده برای یمن نشان می‌دهد «ارزش برخی انسان‌ها کمتر از دیگران است.»

سخنان ارین هاچسینسون طعنه‌ای به کمک‌های گسترده جهانی به اوکراین و کم‌توجهی به بحران انسانی در یمن محسوب می‌شود.

سازمان ملل متحد به کمک سوئیس و سوئد هفتمین کنفرانس جمع‌آوری کمک مالی برای یمن را در ژنو برگزار کرده است.

سازمان‌های فعال در امور بشردوستانه امیدوار هستند که بتوانند طی سال جاری میلادی به ۱۷ میلیون نفر از ساکنان یمن کمک کنند. این در حالی است که ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور جنگزه محتاج دریافت کمک هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن