جايگزينی يك ميليون كولر گازی فرسوده با كولرهای راندمان بالا

2 ميليارد متر مكعب مصرف گاز در نيروگاه‌ها کاهش یافته است

اجرای طرح جايگزينی يك ميليون دستگاه كولرگازی با راندمان بالا علاوه بر كاهش توان مصرفی به ميزان 1600 مگاوات در زمان اوج بار و صرفه‌جویی سالانه 2 ميليارد متر مكعب گاز در نيروگاه‌ها، منجر به افزايش حدود 100 برابری توليد كولر گازی در داخل كشور خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، مسعود خانی مجری طرح بهينه‌سازی مصرف برق شركت توانير، از انتشار نخستين فراخوان ارزيابی كيفی متقاضيان شركت در طرح تأمين يكصد هزار كولر گازی راندمان بالا و تعويض آن با كولرهای گازی فرسوده خبر داد و گفت: متقاضيان می‌توانند در مدت مقرر مدارك و مستندات را در سامانه ستاد ايران بارگذاری کنند.

وی با بيان اينكه اسناد مذكور در سايت توانير به آدرس https://ef.tavanir.org.ir قابل رويت است، خاطرنشان كرد: اجرای طرح جايگزينی يك ميليون دستگاه كولرگازی راندمان بالا علاوه بر كاهش توان مصرفی به ميزان 1600 مگاوات در زمان اوج بار و صرفه‌جویی سالانه 2 ميليارد متر مكعب گاز در نيروگاه‌ها، منجر به افزايش حدود 100 برابری توليد كولرگازی در داخل كشور خواهد شد.

خانی ادامه داد: طرح جايگزينی يك ميليون كولرگازی فرسوده با كولرهای گازی راندمان بالا بر اساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفيت‌های ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقای نظام مالی كشورانجام می‌شود.

مجری طرح بهينه‌سازی مصرف برق شركت توانير افزود: در اين طرح كولرهای گازی فرسوده مشتركان در مناطق جنوبی كشور با انواع بهينه و كارا جايگزين شده و فقط يك سوم هزينه آن به صورت اقساطی از مشترك دريافت و باقی مانده هزينه اجرای طرح از محل صرفه‌جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمايه‌گذار پرداخت می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن