حدود 50 درصد سد چراغ ویس سقز آماده مهار سیلاب است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از خالی نگه داشتن حدود 50 درصد سد چراغ ویس سقز به منظور آمادگی برای مهار سیلاب‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، آرش آریانژاد با اشاره به وضعیت سد چراغ‌ویس گفت: در حال حاضر حجم آب موجود در پشت این سد بیش از 44 میلیون متر مکعب است و بالای 50 درصد آب دارد و با توجه به بازگشایی کامل دریچه این سد به منظور کنترل و مدیریت حجم مخزن، دبی رودخانه چم‌خان افزایش پیدا خواهد کرد، لذا تردد و اتراق برای ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه ممکن است احتمال وقوع حادثه جبران ناپذیر را رقم بزند.

آریانژاد در جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای کردستان، افزود: در حال حاضر حجم آب موجود در پشت سد چراغ ویس سقز بیش از 44 میلیون مترمکعب است و بالای 50 درصد آب دارد و با توجه به بازگشایی کامل دریچه این سد به منظور کنترل و مدیریت حجم مخزن، دبی رودخانه چم‌خان افزایش پیدا خواهد کرد، لذا تردد و اتراق برای ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه ممکن است احتمال وقوع حادثه جبران ناپذیر را رقم بزند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن