حمله گروه های شورشی به تاسیسات ال ان جی توتال در موزامبیک

توتال کارمندان خود را از این تاسیسات تخلیه کرد

بالاخره اتفاقی که نباید می افتاد افتاد و گروه های شورشی موزامبیک به تاسیسات ال ان جی غول نفت و گاز توتال فرانسه حمله کردند، توتال مجبور شده است کارمندان خود را از این تاسیسات تخلیه کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، توتال فرانسه باقی مانده کارمندان خود را از تاسیسات پروژه گاز مایع در شمال موزامبیک تخلیه کرده است. این تاسیسات بزرگ ترین تاسیسات سرمایه گذاری خصوصی آفریقا به حساب می آید.

شورش ها و اختشاشات جدیدی از سال جدید میلادی در موزامبیک آغاز شده است و ارتش این کشور سعی کرده است اوضاع را کنترل کند اما تاسیسات 20 میلیارد دلاری پروژه ال ان جی موزامبیک فعلا در خط است.

توتال فرانسه در سال 2019 حدود 26.5 درصد از سهام توسعه ال ان جی موزامبیک را با قیمت 3.9 میلیارد دلار خریداری کرد. حالا این شرکت می گوید موزامبیک باید امنیت این پروژه را تامین کند تا توتال بتواند در سال 2024 از این تاسیات گاز صادر کند.

این غول فرانسوی می گوید که به دولت موزامبیک اعتماد دارد و نیروهای این کشور خواهند توانست دوباره امنیت را در این منطقه برقرار کنند. بر اساس اعلام توتال فعلا هیچ آسیبی به نیروهای کاری این شرکت در این تاسیسات وارد نیامده است.

آخرین حملات به تاسیسات توتال در 24 مارس آغاز شده است.

اختشاشات در موزامبیک از سال 2017 آغاز شده است و تاکنون بیش از 2600 نفر از مردم این کشور را به کام مرگ کشانده و بیش از 700 هزار نفر را آواره کرده است.

نهاد ناظر بر حقوق بشر می گویند که جنازه بسیاری از کشته شدگان در خیابان های مناطقی که درگیری در آنها جریان دارد برجا مانده است.

موقعیت تاسیسات ساحلی ال ان جی توتال در موزامبیک
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن