کاخ سفید: ملاقات با رهبر کره شمالی جزو برنامه های بایدن نیست

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد ندارد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ملاقات کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، جن ساکی، سخنگو و مسئول اطلاع‌رسانی کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری تاکید کرد که دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی در برنامه رئیس جمهوری ایالات متحده جایی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد دیپلماتیک جو بایدن در قبال کره شمالی، «نشستن با کیم جونگ اون» همانطور که دونالد ترامپ پیش‌تر به آن تمایل داشت، جایی خواهد داشت یا خیر گفت: «فکر می‌کنم که رویکرد ایشان بسیار متفاوت است و او قصدی برای انجام این کار ندارد.»

کره شمالی در ادامه اقدامات تحریک‌ آمیز از نگاه کشورهای غربی، هفته گذشته یک نوع جدید از موشک بالیستیک تاکتیکی با برد کوتاه را آزمایش و پرتاب کرد.

این اقدام که نخستین آزمایش موشکی کره شمالی از نوع خود پس از به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا بود با واکنش سریع و انتقاد تند ایالات متحده همراه شد.

واشنگتن پس از پرتاب آزمایشی این موشک خواستار نشست اعضای کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا نیز در جریان یک کنفرانس خبری از رایزنی با متحدان و شرکای ایالات متحده برای تصمیم‌گیری در باره نحوه برخورد با کره شمالی خبر داد و تصریح کرد که در صورت لزوم فشارها بر پیونگ یانگ را افزایش خواهد داد.

بایدن در عین حال راه برای دیپلماسی نیز باز گذاشت اما همزمان تهدید کرد که اگر کره شمالی اوضاع را پیچیده و دشوارتر کند با پاسخ‌‌های روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر، کره شمالی در پاسخ به تهدید‌های جو بایدن روز شنبه اعلام کرد که دولت جدید آمریکا نخستین گام بد را برداشته است.

پیونگ یانگ معتقد است که جو بایدن با انتقاد از آنچه کره شمالی آنرا آزمایش موشکی با اهداف دفاعی می‌خواند «خصومت عمیق» خود را آشکار کرده است.

دونالد ترامپ پیش‌تر با هدف مهار و برچیدن زرادخانه هسته‌ای کره شمالی، روابط دوستانه‌ای با رهبر این کشور برقرار کرد؛ وی جدا از نامه‌پراکنی‌های متعدد، سه بار با کیم جونگ اون از نزدیک ملاقات کرد اما روابط این دو رهبر سیاسی پس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوباره تیره شد.

کره شمالی تاکید کرد تا زمانی که ایالات متحده «سیاست های خصمانه» خود را کنار نگذارد تعامل بیشتری در خصوص برنامه اتمی نشان نخواهد داد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن