خودکفایی ساخت 170 قلم تجهیزات فنی در منطقه 7 عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه 7 عملیات انتقال گاز از خودکفایی ساخت 170 قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از تخصص نیروهای جوان و متخصص منطقه و بهره مندی از شرکت های دانش بنیان داخلی در این منطقه عملیاتی خبر داد .

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهدی زارع ضمن گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و میل به رشد و پیشرفت مردم انقلابی ایران اسلامی که منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57 شد؛  با اعلام این مطلب اظهار داشت: عشق به تامین آسایش هموطنان با پایداری جریان انتقال گاز، نیروی محرکه تلاش بی وقفه کارکنان منطقه 7 عملیات انتقال گاز است .

وی در ادامه، افزود: در راستای انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی، برنامه‌های تعمیراتی منطقه در سال 1401 مطابق برنامه زمان بندی انجام و در مدت 9 ماه سال جاری، بالغ بر 75 درصد پیشرفت واقعی برنامه‌های تعمیراتی منطقه محقق شده است.

زارع ادامه داد: همچنین تمامی برنامه‌های حوزه بازرسی فنی تجهیزات در ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط لوله انتقال گاز منطقه، محقق شده و تعمیرات اضطراری دو دستگاه توربین مربوط به واحد A تاسیسات تقویت فشار گاز فامنین و واحد C تاسیسات تقویت فشار گاز کوهدشت به صورت کامل انجام شده است.

به گفته زارع، طی سال جاری، انجام عملیات پیگرانی تمیزکننده و عملیات نشت یابی خطوط لوله و تاسیسات در سطح منطقه نیز طبق برنامه انجام شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: انجام عملیات تعویض پوشش به میزان 5/4کیلومتر از خط لوله انتقال گاز نیزار – اراک، تعمیرات ناشی از پیگرانی هوشمند خطوط  لوله انتقال گاز با حفاری بیش از 65 نقطه، نصب 27 عدد اسلیو، برش و تعمیرات 7 نقطه در بخش‌هایی از خط لوله نیزار – اراک ازجمله برنامه‌های تعمیرات مهم محقق شده در سال جاری است.

زارع در پایان، با اشاره به تحویل و تحول سه ایستگاه کنترل فشار گاز اظهار کرد: خطوط لوله طرح BOT و پیگیری احداث ساختمان سه مرکز بهره برداری خطوط لوله گاز در شهرهای ایلام، سنندج و کوهدشت و تحویل قطعی مرکز بهره برداری خطوط لوله گاز بیجار، از دیگر اقداماتی است که در این منطقه عملیاتی انجام شده است .

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن