دومین واحد بخار نیروگاه سبلان به شبکه برق کشور متصل شد

دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبلان با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزرات نیرو، محمد رمضانی، معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی، با اشاره‌ به اینکه ساخت واحدهای بخار نیروگاه سبلان اردبیل در قالب قرارداد بیع‌متقابل با شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این نیروگاه دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخار است که با تکمیل بخش بخار نیروگاه، مجموع ظرفیت آن به یک هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

وی ادامه داد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات، بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان ۵۰ درصد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه‌جویی حداقل ۷۹۹ میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست از جمله اهداف راه‌اندازی واحدهای بخار این نیروگاه است.

رمضانی با تاکید بر اینکه دومین واحد بخار نیروگاه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۳۰ میلیون یورو وارد مدار شده است، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا سومین واحد بخار این نیروگاه نیز برای پیک تابستان سال آینده وارد مدار شود.

وی اضافه کرد: در مدت زمان ساخت واحد بخار این نیروگاه حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره‌ به اینکه واحد جدید بخار نیروگاه ارومیه نیز به زودی سنکرون خواهد شد، گفت: از ابتدای بهمن امسال تاکنون سه واحد جدید نیروگاهی حرارتی به شبکه برق کشور متصل شده که با اتصال این پروژه‌ها به شبکه برق، ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات عبور کرده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن