دومین واحد گازی نیروگاه تربت‌حیدریه اردیبهشت وارد مدار می‌شود

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: دومین واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه با حجم سرمایه‌گذاری 70 میلیون یورو اردیبهشت‌ماه امسال به شبکه برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی خواهد شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، روح‌اله اسپنانی با اعلام این خبر، افزود: در راستای توسعه تولید برق در کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان، ساخت نیروگاه راشد تربت حیدریه با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی توسط گروه مپنا در حال اجراست.
وی با اشاره به نقش مهم این نیروگاه در رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ برق منطقه خراسان، ادامه داد: نیروگاه تربت‌حیدریه با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور، استفاده بهینه از سوخت، جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، حفظ محیط‌زيست، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات افت ولتاژ منطقه خراسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی اضافه کرد: در مدت زمان ساخت این پروژه 400 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 200 نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند.
اسپنانی راندمان نهایی این نیروگاه را بیش از 53 درصد برشمرد و افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت‌حیدریه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت‌حیدریه و در منطقه اسفیوج قرار دارد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن