دیدار سران برزیل و امارات در ابوظبی

رئیس جمهور برزیل پس از سفر به چین، به امارات عربی متحده رفته و با رئیس این کشور دیدار کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری فارس، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا»، رئیس جمهور برزیل بعد از سفری سه روزه به چین عازم امارات عربی متحده شده و به دیدار «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس این کشور حاشیه خلیج فارس رفت.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، شیخ محمد بن زاید آل نهیان به استقبال لولا داسیلوا در مراسمی در کاخ ریاستی خود در شهر ابوظبی رفت. در این مراسم ۲۱ گلوله به نشانه احترام شلیک شد و چند جنگنده با اجرای مانور نمایشی رنگ های پرچم برزیل را در آسمان ترسیم کردند.

در این مراسم همچنین لولا داسیلوا که در ماه ژانویه بعد از تجربه دو دوره ریاست جمهوری در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ مجددا رئیس جمهور برزیل شد ناظر بر اجرای سرود ملی کشورش بوده و از گارد افتخار سان دید.

مقام‌های دولتی اعلام کردند، رئیس امارات عربی متحده برای رئیس جمهور برزیل ضیافت افطاری ترتیب داد و لولا داسیلوا اوایل روز یکشنبه این کشور را ترک می‌کند.

خبرگزاری امارات گزارش داد، این کشور دومین شریک تجاری بزرگ برزیل در خاور میانه محسوب می‌شود و مجموع حجم تجارت دو جانبه آنها با در نظر نگرفتن محصولات نفتی در سال گذشته میلادی به بیش از چهار میلیون دلار رسید.

رئیس جمهور برزیل در زمان حضورش در پایتخت چین با اشاره به دوره ریاست جمهوری خود گفت که کشورش «دوباره به صحنه بین‌المللی بازگشته است» و آماده میانجی‌گری برای برقراری صلح در اوکراین و پایان دادن به جنگ در این کشور است.

رئیس جمهور برزیل در خاتمه سفرش به چین از آمریکا خواست «دست از تشویق کردن به جنگ» در اوکراین برداشته و «گفتگو درباره صلح» را شروع کند.

هم چین و هم برزیل با تحریم‌هایی که کشورهای غربی علیه مسکو اعمال کردند مخالفت کرده‌اند.

امارات متحده عربی در قبال موضوع جنگ در اوکراین موضع بی طرف در پیش گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «امارات»، محمد بن زاید آل نهیان و لولا داسیلوا مذاکراتی را در شهر ابوظبی با هدف تقویت روابط دو جانبه و همکاری دو کشور از جمله در زمینه رشد اقتصادی، تجارت،‌ فن‌آوری، حفاظت از محیط زیست، تغییرات آب‌وهوایی، انرژی های تجدید پذیر، امنیت غذایی و دیگر جوانب برگزار کردند.

آنها همچنین درباره کنفرانس آب‌هوایی که قرار است اواخر سال جاری میلادی با میزبانی امارات برگزار شود و فرصتهای دو طرف برای تقویت همکاری در حوزه تغییرات آب‌وهوایی بحث و مذاکره کردند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن