رد درخواست تجدیدنظر شورون و اکسون موبیل در پرونده‌های اقلیمی

دادگاه عالی ایالات متحده روز دوشنبه از استماع درخواست شرکت اکسون موبیل، سانکور انرژی، شرکت شورون و سایر شرکت‌ها برای انتقال دادخواست‌های ارائه شده توسط دولت‌های ایالتی و محلی که شرکت‌های نفتی را متهم به بدتر کردن تغییرات اقلیمی می‌کنند، خودداری کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قضات آمریکایی پنج درخواست تجدیدنظر شرکت‌های نفتی را در مورد تصمیمات دادگاه بدوی رد کردند. این شکایت‌ها توسط ایالت رود آیلند و شهرداری‌ها یا شهرستان‌های کالیفرنیا، کلرادو، هاوایی و مریلند تنظیم شده است.

دادستان‌های کل و وکلای ایالت‌ها و شهرداری‌ها در بیانیه‌هایی از این تصمیم استقبال کردند.

دادستان کل رود‌آیلند می‌گوید که این ایالت پس از تقریبا نیم دهه تاخیر، برای محاکمه شرکت‌های نفتی آماده می‌شود. شاکیان در بیانیه‌ای مشترک نوشته‌اند که شرکت‌های نفتی از خطرات سوخت‌های فسیلی آگاهند اما به جای چاره‌اندیشی فریب را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

دولت پرزیدنت جو بایدن در ماه مارس از قضات دادگستری خواست تا درخواست تجدیدنظر اکسون و سانکور را نپذیرند. به این ترتیب موضع دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین بررسی دادگاه عالی این موضوع روندی عکس یافت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن