رشد 1.6 درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی قزوین

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین از رشد 1.6 درصدی تولید انرژی الکتریکی در این نیروگاه، با تولید بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون کیلووات‌ساعت، طی 8 ماه امسال خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی قزوین، ابوالفضل موتابها عنوان کرد: در هشت‌ماه سال 1401 ، 8 میلیارد و 389 میلیون و 612 هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری، گازی و سیکل ترکیبی این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین افزود : از این میزان انرژی، 4 میلیارد و 2 میلیون و 659 هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای9  گانه گازی و بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و 4 میلیارد و 386 میلیون و 953 هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای چهارگانه نیروگاه بخار تولید شده است.

موتابها در ادامه بیان‌داشت: با این میزان تولید انرژی خالص در 8 ماهه امسال، این نیروگاه شاهد رشد 1.6درصدی تولید انرژی خالص نسبت به مدت‌مشابه سال گذشته بوده است.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی این نیروگاه در تشریح میزان تولید انرژی در آبان‌ماه امسال نیز اضافه کرد: در هشتمین ماه سال جاری، به میزان 809 میلیون و 201 هزار کیلووات‌ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

جواد دوستی در ادامه به سهم تولید واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی در آبان‌ماه اشاره کرد و بیان‌داشت: از این میزان انرژی تولیدی، 427 میلیون و 299 هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 381 میلیون و 902 هزار کیلووات‌ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه شهید رجایی افزود: با این میزان تولید انرژی خالص در آبان‌ماه امسال، این نیروگاه شاهد رشد 16  درصدی تولید نسبت به مدت‌مشابه سال گذشته بوده است.

نیروگاه 2040 مگاواتی شهیدرجایی قزوین با تولید سالیانه بیش از 12 میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن