رفع چالش‌های تامین خوراک پتروشیمی‌ها با همکاری شرکت‌های ملی نفت و گاز

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، از تعامل و همکاری شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران در راستای رفع چالش های تامین خوراک پتروشیمی ها خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (سه شنبه 17 آبان ماه) در سفری یک روزه به عسلویه، پس از برگزاری نشست های تخصصی با نمایندگان هلدینگ ها و مدیران عامل طرح های پتروشیمی مستقر در مناطق کنگان، دیر و سیراف، گفت: با توجه به زیر ساخت های مطلوب طرح های پتروشیمی در منطقه عسلویه و دسترسی به خوراک مورد نیاز در این منطقه، اجرای به موقع این طرح ها می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده مطلوب، در تحقق زنجیره ارزش و توسعه صنعت پتروشیمی بسیار تاثیرگذار باشند.

طرح های PDH  تامین کننده پروپیلن مورد نیاز طرح های زنجیره ارزش هستند

وی با تاکید بر اهمیت تسریع در اجرای طرح های PDH  که تامین کننده پروپیلن مورد نیاز طرح های زنجیره ارزش هستند، افزود: مجریان طرح های پتروشیمی باید با استفاده از تجربیات و آموخته های توسعه فاز یک عسلویه و فاز یک ماهشهر به عنوان نخستین قطب های صنعت پتروشیمی ایران، در ایجاد زیر ساخت های خارج از محدوده طرح ها مه در تعامل با سایر شرکت ها و جامعه اطراف اهمیت ویژه دارد،  توجه و اهتمام داشته باشند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در راستای رفع موانع و چالش های طرح های پتروشیمی  با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و دیگر متولیان امر تلاش خواهیم کرد تا مشکلات و چالش های مطرح شده در این نشست، به ویژه در زمینه تامین خوراک و اخذ موافقت های زیست محیطی و مسائل گمرگی از سوی طرح های توسعه ای در سطح منطقه در کمترین زمان ممکن حل شود و در این مسیر مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده هرگونه همکاری و حمایت هستند.

تاکید بر نقش مسئولیت های اجتماعی در توسعه متوازن و پایدار پتروشیمی

مرتضی شاهمیرزایی در ادامه نشست های تخصصی با مدیران عامل طرح های پتروشیمی، به نقش مسئولیت های اجتماعی در روند توسعه متوازن و پایدار صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: طرح های پتروشیمی باید همانند مجتمع های پتروشیمی به تعهد های خود در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی ساعی بوده و تلاش کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به جوامع پیرامونی طرح های پتروشیمی، بر ایجاد فضاهای فرهنگی- علمی در واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب در زمینه فعالیت های فرهنگی-علمی کارکنان در راستای ایجاد انگیزه و بهره وری نیروی انسانی در صنعت پتروشیمی بسیار تاثیر گذار است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن