رکوردزنی تولید انرژی بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، از ثبت رکورد تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه طی تابستان سال جاری، با تولید خالص 849 میلیون و 611 هزارکیلووات‌ساعت، در مقایسه با مدت زمان مشابه 5 1 سال گذشته خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، حسینعلی تازیکی عنوان کرد: واحدهای بلوک سیکل ترکیبی در تابستان امسال خروج اضطراری نداشته و به طور کامل و مستمر در مدار بوده و مجموع انرژی خالص تولید شده در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 6 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه طی نیمه نخست امسال، 57 درصد انرژی تعهدی سالانه  بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه طبق برنامه محقق شد، ابراز داشت: این موفقیت با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره‌برداری از واحدها و علیرغم همه محدودیت‌ها و چالش‌های موجود، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان در پیک مصرف تابستان، با موفقیت حاصل شد.

لازم به‌ذکر است بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت هر یک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات می‌باشد که واحدهای 1و 2 گازی آن به‌ترتیب در مرداد و آبان‌ماه سال 1369 و واحد بخار نیز در تابستان سال 1385 به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن