رکورد زنی صادرات نفت کانادا به آسیا

تولید کنندگان ماسه‌های نفتی کانادا توانستند به رکورد جدیدی در صادرات نفت به خارج از کشور دست یابند و این رکورد جدید را مدیون خط ارتباطی جدیدی هستند که با گالف کاست ایالات متحده پیدا کرده‌اند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، خط لوله کاپلین (Capline) شرکت ماراتون (Marathon Pipe Line)، نفت تولیدی در آلبرتا را به ترمینال های گالف کاست می رساند. در این ترمینال نفت کانادا می تواند راهی کشورهای مختلف شود.

از این طریق صادرات نفت کانادا به آسیا هم به رکورد جدیدی رسیده است. و بر اساس داده های شرکت کپلر؛ هند، چین و کره جنوبی به ترتیب سه مشتری بزرگ نفت کانادا هستند.

کانادا دارنده سومین ذخایر نفت خام دنیاست اما کمبود زیرساخت ها باعث شده است که صادرات نفت این کشور با مشکل مواجه شود.

در کانادا فعالین محیط زیست این کشور اجازه ساخت خط لوله های انتقال نفت از مناطق ماسه های نفتی به سواحل اقیانوس اطلس در بریتیش کلمبیا را نمی‌دهند.

سال گذشته هم دولت بایدن ساخت خط لوله کی استون ایکس ال (Keystone XL pipeline) را متوقف کرد، خط لوله ای که بزرگترین امید کانادا برای رسیدن نفت‌اش به بازارهای جهانی بود.

بر اساس داده های شرکت کپلر، میزان صادرات نفت خام کانادا در ماه دسامبر از 266 هزار بشکه در روز گذشته است. میزان صادرات نفت کانادا در سال 2018 از گالف کاست ایالات متحده به روزی 25 هزار بشکه می‌رسید اما در سال های 2019 و 2020 این رقم به 70 هزار بشکه افزایش یافت.

در ماه اکتبر هم صادرات نفت کانادا به ایالات متحده به بیش از 4 میلیون بشکه در روز رسید.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن