ساخت بزرگ¬ترین جزیره انرژی روی دریا توسط دانمارک

دانمارک متعهد شده است که تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه¬ایش را تا 70 درصد در مقایسه با سطح 1990 کاهش دهد.

به گزارش انرژی امروز و به نقل از بلومبرگ، احزاب سیاسی دانمارک، طرحی برای مالکیت جزیره 34 میلیارد دلاری انرژی ساخت بشر در دریای شمال تهیه کرده¬اند که برای تحقق اهداف بلندپروازانه کاهش کربن موردنیاز است.
این جزیره از زیرساخت¬های پارک¬های بادی فراساحلی دانمارک که برق میلیون¬ها خانه را تامین می¬کند، پشتیبانی خواهد کرد. این کشور که تقریبا نیمی از برقش را از انرژی باد تامین می¬کند، متعهد شده است که تا سال 2030 میزان انتشار گازهای گلخانه¬ایش را تا 70 درصد در مقایسه با سطح 1990 کاهش داده و تا سال 2050، کربن صفر شود.
دولت به دنبال شرکایی برای مالکیت 49.9 درصد سهام از جزیره¬ای است که در 80 کیلومتری ساحل غربی کشور ساخته می¬شود. وزارت آب و هوا، انرژی و تاسیسات دانمارک روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در حال برنامه¬ریزی برای یک مناقصه عمومی برای قراردادهای مشارکت و ساخت و ساز است.
به گفته این وزارتخانه، طرف¬های علاقمند می¬توانند کنسرسیومی بین سرمایه¬گذاران، پیمانکاران و توسعه¬دهندگان ایجاد کرده و پیشنهاد مشترکی ارائه دهند. برنامه ساخت این جزیره برای نخستین بار در ماه فوریه اعلام شد و جزیره در صورت به اتمام رسیدن، به تامین 3 گیگاوات برق در 2033 کمک خواهد کرد.
دان یورگنسن، وزیر انرژی کشور، توافق بین اکثر احزاب در پارلمان را گامی مهم خواند که به فعالان بازار خصوصی این امکان را می¬دهد تا مهارت¬ها و نوآوری¬هایشان را به بزرگ¬ترین پروژه سبز عصر حاضر، ارائه دهند.
دانمارک و شرکای خصوصی مالکان سهام پروژه بوده و درآمد بر اساس میزان سهم تقسیم می¬شود. پیش از این توافق¬های لازم با شرکای استراتژیک از جمله آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ که خط ساحلی ندارند، انجام شده است.
به گفته این وزارتخانه، پیش نویس مناقصه عمومی تا زمستان 2022 آماده می¬شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

پروین فغفوری آذر

دکترای زبانشناسی • دبیر گروه بین الملل ماهنامه تازه های انرژی و مدیریت سبز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن