ساخت مخازن جدید آب در البرز بر مدار پیشرفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از احداث بیش از 52 هزار متر مکعب مخزن ذخیره خبر داد و گفت: با ساخت مخازن در سطح شهرها و روستاهای این استان، سالانه حدود 15 درصد از کمبود مخازن ذخیره جبران می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، ذوالفقار مهدی‌زاده با بیان اینکه بر اساس استاندارد کشور، با کمبود 200 هزار متر مکعب حجم مخزن در استان مواجه هستیم، افزود: این در حالیست که در طول سال، شاهد رشد جمعیتی معادل 100 هزار نفر بوده و این موضوع، آبرسانی به شهروندان را بخصوص درفصل گرم سال با دشواری‌ پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای جمعیت بیش از سه میلیون نفر در البرز، بالغ بر 500 هزار متر مکعب مخزن ذخیره وجود دارد که این میزان باید به 700 هزار متر مکعب ارتقا یابد، افزود: نهضت ساخت مخازن جدید در این استان از اوایل سال قبل شروع شد و در سال  1400،  بالغ بر 22 هزار متر مکعب مخزن جدید وارد مدار شده و در سال 1401 هم بیش از 52 هزار متر مکعب در حال احداث است.

مهدی‌زاده، برنامه این شرکت برای سال 1402 را بهره‌برداری از 60 هزار متر مکعب مخزن جدید عنوان کرد و اضهار داشت: با ادامه این روند، پیش‌بینی می‌شود طی حداکثر 5 سال آتی کمبود مخازن استان مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از مخازن جدید، تاب‌آوری تاسیسات آبرسانی بیشتر شده و در زمان اوج مصرف (فصل گرم) افت فشار و تنش آبی در تاسیسات توزیع آب مرتفع خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای احداث هر متر مکعب مخزن 30 میلیون ریال هزینه می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن