سال‌های خوش انرژی‌های پاک در پیش است

داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که انرژی‌های تجدیدپذیر تا سه سال آینده به برترین منبع برق جهان تبدیل خواهند شد.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا به نقل از ویفروم، آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد که انرژی‌های تجدیدپذیر همراه با انرژی هسته‌ای بیش از افزایش تقاضای جهانی برق بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ را پوشش خواهند داد، به این معنی که منابع انرژی پاک جایگزین سوخت‌های فسیلی خواهند شد. در نتیجه، انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن (CO۲) در بخش انرژی، علیرغم افزایش سریع تقاضا، ثابت یا کاهش خواهد یافت.

آژانس در آخرین گزارش خود اعلام کرد که منابع انرژی پاک به‌طور فزاینده‌ای رشد تقاضای جهانی برق را تامین می‌کند و در این فرآیند استفاده از سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی افزود که پیش‌بینی‌های رشد تولید ناخالص داخلی جهانی تقریباً برای همه کشورها به دلیل بحران انرژی کاهش یافته است. با این وجود، رشد تقاضای جهانی برق در سال ۲۰۲۳ به شدت افزایش خواهد یافت. طبق این گزارش، ۲۵۰۰ تراوات ساعت (TWh) دیگر تقاضا تا سال ۲۰۲۵ و عمدتاً در آسیا، اضافه خواهد شد.

چین تا سال ۲۰۲۵، یک سوم تقاضای جهانی برق را به خود اختصاص خواهد داد که نسبت به ۵درصد سال ۱۹۹۰ و ۲۵ درصد سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است.

انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی هسته‌ای بر رشد عرضه برق جهانی طی سه سال آینده مسلط خواهند بود و به‌طور متوسط بیش از ۹۰ درصد تقاضای اضافی را تامین می‌کنند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش برق در سال ۲۰۲۲ به رکورد بالایی رسید، به این معنی که انتشار گازهای گلخانه‌ای در چند سال آینده در بالاترین حد خود باقی می‌ماند، یا فقط اندکی کمتر خواهد شد، به جای اینکه شروع به کاهش سریع کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن