سرمایه گذاری برای نصب بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در اصفهان

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۹۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۶میلیارد تومان از سوی شرکت توزیع برق اصفهان عملیاتی و در مدار قرار گرفت .

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علیرضا کشانی سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: شرکت توزیع برق اصفهان پنج شهرستان اصفهان، هرند، کوهپایه، ورزنه و جرقویه و ۳۰۰ روستا را تحت پوشش دارد، بر این اساس روشنایی بیش از ۲۵۰ هزار چراغ در معابر را  تامین کرده و برق‌رسانی به  بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک در تعرفه‌های مختلف  صنعتی، تجاری، خانگی و…. را به انجام رسانده است.

کشانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای ۶۰۰ کیلومتر تبدیل شبکه‌های هوایی بدون روکش به کابل‌های خودنگهدار تا پایان سال که تا کنون بیش از ۳۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است و  احداث ۱۸ کیلومتر روشنایی معابر جدید و هوشمندسازی کنتور‌های دیمانداز مهم‌ترین طرح‌های ویژه شرکت است.

سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان اظهار کرد: ایجاد ظرفیت برای انشعابات جدید با  احداث ۴۰ باب پست زمینی و ۳۲ دستگاه پست هوایی و ۸۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی در محدوده شهرها و روستاها برق رسانی پایدار را ایجاد کرده است .

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع برق اصفهان گفت: با نصب نزدیک به ۳۰ هزار  کنتور فهام به طور قطع تلفات کاهش می‌یابد و همچنین به منظور تکمیل ساختارهای هوشمند و کاهش خاموشی‌ها علاوه بر بکارگیری خط گرم که هر سال افزایش پیدا می‌کند ۹۰۰  نقطه اتوماسیون نیز ایجاد شده است.

وی افزود: ایجاد ظرفیت برای برقراری انشعاب‌های جدید، تبدیل شبکه‌های هوایی به زمینی، کاهش خاموشی‌ها و تلفات برق، پایداری بیشتر شبکه‌ها همچنین زیباسازی مبلمان شهری  از مزایای بهره برداری از این طرح هاست

کشانی در ادامه افزود : در  مدیریت مصرف انرژی  اقداماتی خوبی  صورت گرفته است، به طوری که در سال گذشته ۸۰ هزار دانش‌آموز، مصرف بهینه انرژی را آموزش دیدند و برای مدیریت مصرف در بخش‌های صنعتی، تجاری ، خانگی و … نیز طرح‌هایی را تدارک دیده و به اجرا درآوردیم.

سرپرست شرکت توزیع برق  اصفهان در ادامه بر صرفه جویی در مصرف برق تأکید و اضافه کرد: این کار باعث صرفه جویی در مصرف گاز و سوخت‌های مایع می‌شود.

وی گفت: ۱۰۰ طرح حمایتی تولید برق انرژی پاک از طرف وزارت نیرو در شهرستان‌های زیرپوشش شرکت توزیع برق اصفهان با اعطای تسهیلات به خانواده‌ها و تضمین خرید برق در جریان است.

سرپرست توزیع برق اصفهان با اشاره به دو مبحث جدی توسعه سامانه‌های برق خورشیدی و مدیریت مصرف انرژی که در دستور کار شرکت توزیع قرار داد، بیان کرد: با توجه به بحران انرژی و آلودگی هوا، برنامه‌ریزی برای گسترش سامانه‌های خورشیدی صورت گرفته است. چنانچه، در آستانه دهه فجر با سرمایه گذاری فولاد مبارکه، بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در کوهپایه آغاز شد.

کشانی در ادامه اعلام کرد: برای 4سال آینده، ایجاد ظرفیت  10هزار مگاوات نیروگاه  خورشیدی برای کشور برنامه ریزی شده که اکنون، کلنگ زنی 1000مگاوات در استان صورت گرفته است.

او درباره مبحث مدیریت مصرف انرژی توضیح داد: اکنون کشور با چالش انرژی روبرو است. در فصل تابستان با مشکلات پیک برق و در زمستان نیز به دلیل کمبود سوخت نیروگاهی، با محدودیت تولید برق و چالش مدیریت مصرف روبرو هستیم

کشانی افزود: مشترکان شرکت جزء افرادی بودند که در گستره کشوری بیشترین همکاری را درکاهش مصرف برق داشته اند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن