سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری ژاپن در انرژی های تجدیدپذیر

تولید22 تا 24 درصد برق مصرفی ژاپن از تجدیدپذیرها تا 2030

وود مکنزی می گوید که ژاپن تا قبل از سال 2030 نزدیک به 100 میلیارد دلار در تولید برق بادی و خورشیدی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش «انرژی امروز» بر اساس آخرین برنامه استراتژیک انرژی منتشر شده توسط دولت ژاپن، این کشور قصد دارد 22 تا 24 درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر تولید کند. البته این سرمایه گذاری جدیدی که اعلام شده است تولید برق تجدیدپذیر ژاپن را به 27 درصد می رساند.

در سال 2019، ژاپن 19 درصد از برق مورد نیاز خود را از تجدیدپذیرها تولید کرد و در این میان سهم انرژی های بادی و خورشیدی به 8 درصد رسید.

وود مکنزی انتظار دارد که هزینه های تولید برق از انرژی های خورشیدی و بادی تا 30 درصد کاهش یابد. با این حال زغال سنگ برای ژاپن حتی تا سال 2030 هم ارزان ترین منبع تولید برق باقی خواهد ماند.

امسال و بر اساس اعلام وود مکنزی، به دلیل شیوع بیماری کووید 19 و کاهش جهانی قیمت نفت؛ هزینه عرضه برق در ژاپن با 15 درصد کاهش همراه بوده است.

این می تواند فرصتی منحصر به فرد برای ژاپن باشد تا بتواند سهم برق تجدیدپذیر بادی و خورشیدی را در ترکیب برق تولیدی خود تا سال 2030 به 18 درصد برساند اما هزینه های برق مشترکان را افزایش ندهد.

از طرفی ژاپن به تازگی برآن است تا سرمایه گذاری بر صنایع هیدروژن خود را افزایش داده تولید این ماده را امسال به 4 میلیون تن برساند.

به گفته وود مکنزی ژاپن از هیدروژن برای سولفورزدایی سوخت استفاده خواهد کرد. از دیگر اهداف ژاپن کاهش قیمت هیدروژن به 3 دلار در هر کیلو تا سال 2030 است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن