سومین کاهش هفتگی قیمت نفت رقم خورد

روز جمعه با نگرانی از امکان افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم توسط فدرال رزرو، قیمت نفت تمامی افزایش های گذشته را از دست داد و کاهش یافت.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز قیمت نفت برنت تا 70 سنت کاهش یافت و به بشکه ای 82.17 دلار رسید. وست تگزاس اینترمدیت هم با 80 سنت کاهش بشکه ای 80.79 دلار معامله شد.

این دو شاخص قیمت نفت برای سومین هفته متوالی کاهش یافته اند. انتظار می رود که جو بایدن برای کاهش قیمت از ذخایر استراتژیک نفت استفاده کند.

لوئیس دیکسون از ریستاد انرژی می گوید: این هفته یک یادآوری خوب بود برای بازار نفت که بفهمد قیمت ها نه فقط با عرضه و تقاضا بلکه با سیاست های پولی و نوع دخالت های دولت ها هم تغییر می کنند. نرخ بهره بالا باعث تقویت دلار و نیز کاهش فشار بر قیمت نفت است.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، روز دوشنبه اعلام کرده بود که جو بایدن به زودی در هفته جاری برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت اقدامی خواهد کرد.

فیل فانی از گروه پرایس فیوچر (Price Futures Group) هم می گوید: ما بر این باوریم که اعلام این خبر تنها یک تاثیر کوتاه مدت در قیمت ها خواهد داشت اما به دلیل عدم قطعیت موجود، بازار به وضعیت پیشین باز خواهد گشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن