سیبور روسیه بزرگترین تولید کننده پلیمر اروپا می شود

افزایش ظرفیت تولید سیبور به 51 میلیون تن در سال

شرکت پتروشیمی سیبور (SIBUR) روسیه، پروژه عظیم کراکر آمور را راه اندازی می کند. این پروژه ظرفیت تولید پلیمر این شرکت را دو برابر کرده و سیبور را تبدیل به بزرگ ترین تولید کننده پلیمر اروپا می کند.

به گزارش «انرژی امروز» از ICIS، پروژه جدید کراکر شرکت سیبور در ارتباط نزدیک با ابتکار کمربند و جاده چین و علاقه و اشتیاق روسیه برای متنوع سازی اقتصاد خود و افزایش صادراتش است.

در نزدیکی مرز بین روسیه و چین، کلنگ احداث پروژه های 2.3 میلیون تن در سال پلی اتیلن PE و 400 هزار تن در سال پلی پروپیلن PP در شرق دور روسیه به زمین زده شده است. این پروژه ها در سال های 2024 تا 2025 به بهره برداری خواهند رسید و اتان مورد نیاز آنها از واحد تولید گاز آمور گازپروم تامین خواهد شد.

با افتتاح این پروژه ها سیبور خواهد توانست ظرفیت فعلی تولید پلیمر خود را دو برابر کرده به 5.51 میلیون تن [در سال؟] برساند.

سیبور با مدیریت دیمیتری کونوف، در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است.

امسال پروژه 9 میلیارد دلاری بزرگ ZapSibNeftekhim در منطقه توبولسک به بهره برداری می رسد که ظرفیت آن 1.5 میلیون تن تولید PE و 500 هزار تن تولید PP در سال است.

این پروژه های رتبه سیبور در تولید پتروشیمی دنیا را در سال های آینده بالا خواهد برد.

در سال 2019 سیبور در رده 45 رتبه بندی 100 شرکت بزرگ مواد شیمیایی ICIS قرار گرفته بود.

حالا این شرکت با افتتاح چنین پروژه های می تواند به بزرگ ترین تولید کننده پلیمر اروپا در سال 2024 تبدیل شود.

15 کشور اول دنیا در ظرفیت تولید پلیمر تا سال 2025
برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن