سی تی گروپ: تقاضای نفت هرگز به میزان قبل از کرونا نمی رسد

نفت در طولانی مدت در بازه قیمتی 45 تا 60 دلار باقی می ماند

سی تی گروپ بر این باور است که تقاضا برای نفت هرگز به سطح قبل از شیوع بیماری کووید 19 نمی رسد.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ سی تی گروپ، Citigroup، اعلام کرده است رشد تقاضا برای محصولات پالایشی نفتی هرگز به سطحی که قبل از شیوع کرونا داشت بازنخواهد گشت.

تحلیل های اِد مورس از سی تی گروپ نشان می دهد که با بازگشایی اقتصاد جهانی، باز هم مردم کمتری برای کار و مسافرت به پرواز روی می آورند یا از خودروی شخصی خود استفاده می کنند. در حالی جلسات حالا به صورت آن لاین برگزار می شود و شرکت های تجاری دیگر نیازی به حضور کارکنانشان در محل کار یا مسافرت در سراسر دنیا به خاطر مشاغل خود ندارند، در نتیجه نیرویی قوی برای حرکت دنیا به سمت جایگزینی دیگر منابع انرژی با نفت وجود دارد.

کرونا ویروس در شدیدترین وضعیت خود 30 درصد از کل تقاضای نفت را از بین برد و بازار هنوز در تلاش است این میزان را جبران کند. این گزارش سی تی گروپ چند روز بعد از گزارش رویال داچ شل مبنی بر کاهش ارزش دارایی های خود منتشر شد. در حالی که گزارش ها حاکی از آن است که بریتیش پترولیوم هم چنین تصمیمی دارد.

سی تی گروپ معتقد از نفت احتمالا در طولانی مدت در بازه قیمتی 45 تا 60 دلار باقی بماند.

آنها می گویند رشد تقاضا برای محصولات نفتی به طرز قابل توجهی کند خواهد بود، طرح و فرم آن عوض خواهد شد و هرگز به میزان قبل از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت.

این پیش بینی سی تیی گروپ خط بطلانی است بر امیدواری های کسانی که منتظر نفت 100 دلاری هستند.

 

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن