شرکت نفت ابوظبی به دنبال صادرات هیدروژن سبز و آبی است

سه شرکت دولتی بزرگ امارات متحده عربی باهم توافق کرده اند که این کشور نفت خیز را تبدیل به صادر کننده هیدروژن سبز و آبی در دنیا کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، شرکت های بزرگ سرمایه گذاری مبادله، شرکت ملی نفت ابوظبی (آدنوک) و شرکت ADQ باهم ائتلافی تشکیل داده اند تا با استفاده از گاز طبیعی و انرژی های تجدیدپذیر هیدروژن تولید و صادر کنند.

برخی کشورهای خاورمیانه که به شدت وابسته به درآمدهای نفتی هستند به دنبال این هستند که سوخت هیدروژن را توسعه دهند و بتوانند همزمان که درآمد اقتصادهای خود را تنوع می بخشند، خریداران خود را هم مجبور کنند تا از سوخت های کمتر آلاینده یا سوخت های پاک استفاده کرده و هیدروژن را جایگزین نفت خام کنند.

عربستان سعودی هم یکی از کشورهایی است که بر اساس اعلام وزیر انرژی آن، قرار است به عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده نفت دنیا، تبدیل به یکی از کشورهای بزرگ صادر کننده هیدروژن هم بشود.

امارات متحده هم همانند عربستان منابع نفت و گاز زیادی دارد و می تواند با استفاده از منابع گازی خود به تولید کننده هیدروژن آبی تبدیل شود.

از طرفی وجود روزهای آفتابی فراوان در این کشور امکان تولید هیدروژن سبز را هم فراهم می کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن