شل: آینده خودروهای برقی بریتانیا نزدیکتر است

امکان ممنوعیت خودروهای برقی بریتانیا تا 2030

رویال داچ شل می گوید بریتانیا می تواند تا سال 2030 فروش خودروهای غیربرقی را ممنوع کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، غول نفتی رویال داچ شل انتظار دارد از آنجایی که بریتانیا قصد دارد تا نیمه قرن جاری انتشارت خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهد، این کشور بتواند فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی را فقط در عرض یک دهه پایان بخشد.

سینید لینچ، رییس منطقه بریتانیا در غول نفتی شل در لیندین نوشت: این ممنوعیت می تواند تا سال 2030 به جلو کشیده شود. یعنی 5 سال زودتر از زمانی که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در ماه فوریه به عنوان زمان ممنوعیت خودروهای بنزینی و گازوئیلی در نظر گرفت.

دولت بوریس جانسون، تا نیمه دهه آینده به دنبال ممنوعیت فروش خودروهای جدیدی است که سوخت آنها از انواع سوختهای فسیلی تامین می شود تا بتواند تا سال 2050 انتشارات کربن بریتانیا را به صفر برساند.

غول های نفتی که موجودیت آنها بستگی به تقاضای بنزین خودروهای سوخت فسیلی داردبر این باورند که پایان کار خودروهای بنزینی در آینده نزدیک اهمیتی حیاتی برای این صنعت دارد.

شرکت‌های نفتی بزرگ اروپا خود را آماده کاهش تقاضای سوخت می کنند و به طور روز افزونی به دنیال تولید برق به ویژه از انرژی های تجدیدپذیر هستند. رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم و توتال اهداف انتشارات صفر خود را تعیین کرده اند.

بریتانیا هنوز هم مشکلاتی برای ممنوعیت خودروهای بنزینی و گازوئیلی دارد. دولت باید مشوق هایی برای مصرف کنندگان برای خرید خودروهای برقی بیابد. زیرساختهای شاژ این خودروها باید آماده تر شوند و سرمایه گذاری بر روی شبکه برق برای افزایش تقاضا بیشتر شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن