شناسایی 750 هزار مشترك پرمصرف برق در كشور

مشتركان پرمصرف 20 برابر كم مصرف‌ها برق مصرف می كنند

مدیرعامل توانیر از افزایش پیك بار شبكه سراسری به 49 هزار و 700 مگاوات تا 26 اردیبهشت جاری خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 6 هزار مگاوات رشد داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسن متولی‌زاده همزمان با روز جهانی ارتباطات و در نشست پیك تابستان 1400 كه با حضور مدیران روابط عمومی شركت‌های برق سراسر كشور به صورت ویدئوكنفرانسی برگزار شد، كاهش 3500 مگاوات از توان تولید نیروگاه‌های برق آبی به جهت كاهش ذخیره آب سدها را از دیگر مسایل شبكه در فصل گرما برشمرد و با اشاره به ضرورت تامین برق مطمئن و پایدار و تلاش جدی همكاران صنعت برق در بخش‌های فنی، بر لزوم پشتیبانی موثر روابط عمومی‌های صنعت برق از تلاش‌ها در این بخش و تمركز بر موضوع پیك شبكه تاكید كرد.

وی بار مدیریت شده شبكه در سال گذشته را بیش از 5600 مگاوات عنوان كرد و افزود: امسال 3500 مگاوات به آن افزوده شده و باید حدود 10 هزار مگاوات مدیریت بار در بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق بیفتد كه از حساسیت بالایی برخوردار است و كار بیشتری را می‌طلبد.

مدیرعامل توانیر در جمع مدیران روابط عمومی وزارت نیرو، توانیر و شركت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق، اولین گام در این خصوص را ابلاغ سهمیه قابل تامین هر استان با امضای وزیر نیرو عنوان كرد كه لازم است همه بر آن تمركز كنند و با تدبیر استاندار و مدیران استانی و پشتیبانی روابط عمومی‌های صنعت برق، سهمیه و سقف تعیین شده برای هر استان رعایت شود تا نیازی به اعمال محدودیت‌های اضافی نباشد.

وی عدم انتقال مشكلات ناشی از كوتاهی در رعایت سقف تعیین شده از یك استان به استان‌های دیگر را نكته كلیدی دانست و اظهار كرد: امیدواریم با كنترلی كه انجام می‌شود، سهمیه‌های استانی به دقت رعایت شود؛ چرا که هر استانی سقف تعیین شده را مورد توجه قرار ندهد با چالش‌های مربوط به خود مواجه خواهد شد.

متولی‌زاده همچنین از افزایش قابل توجه پاداش به استان‌ها و افزایش 2 برابری آن نسبت به سال گذشته خبر داد كه با تصمیم هر استان به طور مناسب به مشتركان و مردم اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم تمركز بر مصارف سرمایشی و روشنایی، تنظیم دمای كولرهای گازی روی دمای 25 و بالاتر، استفاده از دور كند كولرهای آبی و كاهش مصرف روشنایی در طول روز را بسیار تاثیر گذار دانست و با اشاره به پیشگامی وزارت نیرو و ساختمان‌های اداری بخش‌های آب و برق در مدیریت بارهای سرمایشی و روشنایی و عدم استفاده از كولرهای گازی در مناطق معتدل، مدیریت مصرف برق در ساختمان‌های اداری را موضوعی جدی عنوان كرد و از تكلیف ساختمان‌های اداری به كاهش 50 درصدی مصارف برق در فصل گرما خبر داد كه باید كنترل و نتایج آن منعكس شود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تعداد 750 هزار مشترك، دو برابر مجموع كم مصرف‌ها در كشور برق مصرف می‌كنند، افزود: هر مشترك پرمصرف 20 برابر یك مشترك كم مصرف برق مصرف می‌كند كه باید محدود شده و در گام نخست بروشورهای اطلاع رسانی به این مشتركان به وسیله روابط عمومی توانیر تهیه شده كه به صورت مجازی یا ارایه بروشور توزیع می‌شود.

وی همچنین تعداد مشتركان كم مصرف را كه از برق رایگان طرح برق امید استفاده می‌كنند حدود 7.5 میلیون مشترك ذكر كرد.

مدیرعامل توانیر، مصرف برق هر دستگاه تولید رمز ارز و كاهش یك تا دو درجه از برودت سیستم‌های سرمایشی را معادل مصرف 20 دستگاه تنفس مصنوعی عنوان كرد و از سوی دیگر تولید هر واحد ارز دیجیتال را با تولید 300 تن CO 2 همراه دانست و رویكرد عمومی به برخورد با رمز ارزهای غیر مجاز را حایز اهمیت دانست.

مدیرعامل توانیر همچنین استفاده حداكثری روابط عمومی‌های صنعت برق از شبكه‌های استانی صدا و سیما در جهت ترویج برنامه‌های اصلاح الگوی مصرف برق و عبور از تابستان امسال را مورد تاكید قرار داد.

در این نشست همچنین صدیقه ببران مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو نیز گفت: ماهیت فعالیت‌های روابط عمومی در حوزه پیک، باید امید بخش و در عین حال بدون سیاه نمایی باشد.

به گفته ببران، روابط عمومی‌ها باید از همه ابزارها جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی استفاده و صداقت در اطلاع‌رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط گیری با رسانه ملی و صدا و سیمای استانی، تولید محتواهای با کیفیت و انتشار آن در فضاهای رسانه‌ای و … باید به صورت جدی پیگیری شده و در برنامه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن