شیب افزایش ترافیک تهران تند شد؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح علت افزایش بازه پرترافیک صبحگاهی در مهر ۱۴۰۱ به این پرسش پاسخ داد که آیا شیب افزایش ترافیک پایتخت تندتر شده است؟

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه خبری شهر، سرهنگ محمد رازقی درباره علت افزایش زمان ترافیک صبحگاهی در مهر ماه امسال نسبت به دوران پیش از کرونا، بیان کرد: علت اصلی ترافیک طی سه هفته گذشته، بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است. البته به جز این مساله، ترافیک شهر تهران هر سال با شیب ملایمی افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه ترافیک نیمه دوم سال، در دو ماه مهر و اسفند هر سال نسبت به سال قبل افزایش می‌‌‌یابد، افزود: البته شیوع کرونا سبب شده تا طی سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ افزایش سالانه ترافیک خود را نشان ندهد. به عبارت دیگر شهروندان دو سال افزایش ترافیک سالانه را به علت تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و شناور شدن ساعات اداری حس نکردند تا اینکه افزایش ترافیک این سال‌ها اکنون پس از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‌‌ها به یکباره خودش را در مهر ۱۴۰۱ نشان داد.

با این وصف آن‌‌‌گونه که رازقی گفته است، شیب افزایش ترافیک پایتخت تندتر نشده بلکه افزایش تقاضای سفر ناشی از متغیرهایی مثل افزایش تعداد خودروها و نیز افزایش جمعیت و نیز رشد مهاجرت به تهران طی دو سال گذشته نیز که به واسطه دورکاری و غیرحضوری برگزار شدن کلاس‌‌‌ها زیر پوست شهر مستتر بود، اکنون در ۱۴۰۱ برای شهروندان ملموس شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه هفته نخست مهر به علت تعطیلی‌‌‌های پی در پی، ملاک برای پایش ترافیک نیست، عنوان کرد: هفته‌‌‌های دوم، سوم و چهارم مهر ماه با در نظرگرفتن سایر شرایطی که ناشی از ناآرامی‌‌‌های اخیر طی این مدت به وجود آمد، ملاکی برای نتیجه‌‌‌گیری درباره میزان اثربخشی تصمیمات ویژه برای ترافیک مهرماه خواهد بود و بر این اساس تصمیمات بعدی اتخاذ می‌شود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن