صادرات دستگاه فلومتر الکترو‌مغناطیسی فلنجی یک شرکت دانش‌بنیان به اروپای غربی

مدیر‌عامل یک شرکت دانش بنیان گفت با دریافت تائیدیه‌های معتبر بین‌المللی دستگاه‌های فلومتر الکترو‌مغناطیسی فلنجی این شرکت به کشورهای پیشرفته اروپا هم صادر می‌شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، حمید مهدی پور، مدیر‌عامل شرکت دانش بنیان ایران مدار با برند تجاری مگاب3000 در مورد دستگاه فلومتر الکترو مغناطیسی فلنج تولید این شرکت گفت: این دستگاه اولین بار در سال 1385 به شیوه مهندسی معکوس طراحی و تولید شده است و قبل از تولید داخل، این دستگاه از شرکت های ABB و کرونه وارد می شده است، اما ما توانسته‌ایم گواهی استاندارد بین المللی CE اروپا را از انیستیتو استاندارهای کشور انگلستان دریافت کنیم و به علت داشتن این تاییدیه، قابلیت صادرات محصول به اروپا را داریم.

وی افزود: دستگاه فلومتر الکترو مغناطیسی فلنجی ما قابل استفاده در تاسیسات آب و فاضلاب از قبیل خروجی سدها، چاه‌ها، ایستگاه های پمپاژ، خطوط آبرسانی شهری و روستایی و همچنین اندازه‌گیری آب خام، شرب و یا تصفیه شده، هرز آب و فاضلاب است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر‌نشان کرد: از سال 1385 تا کنون حدود 12000 دستگاه از فلومترهای مذکور پس از تولید، در سراسر کشور و یا کشورهای خارجی همجوار نصب شده اند و در حال بهره برداری هستند و مشتریان اصلی این محصول شرکت های آب و فاضلاب هستند.

وی افزود: از مسائل دست به گریبان شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم توجه مدیران شرکت‌های دولتی به کیفیت محصول است و متاسفانه از محصولات بی کیفیت با قیمت پایین استفاده می شود.

مهدی پور با اشاره به تحریم‌ها و عدم پاسخگویی و پشتیبانی مناسب شرکت‌های خارجی تاکید کرد: به دلیل اینکه تمام قطعات این دستگاه توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، تامین قطعات یدکی، تعمیر و خدمات پس از فروش به سرعت و کیفیت بالا انجام می شود و در تمام شهرهای کشور دارای نمایندگی برای نصب و راه اندازی و خدمات پس از فروش است.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی‌های مثبت این دستگاه، قابلیت ارتقاء آن است اگر شرکتی بخواهد قابلیت جدیدی بر اساس نیاز و مصرف خود به محصول اضافه کند این شرکت توانایی آن را دارد.

مدیرعامل شرکت ایران مدار ضمن اشاره به دارا بودن بزرگترین آزمایشگاه کالیبراسیون طبق استاندار و همکار بودن با “سازمان ملی استاندار ایران” جهت کالیبراسیون کلیه فلومترهای مجاز افزود: این شرکت قابلیت آزمایش و کالیبراسیون دستگاه‌های خارجی را دارد و تاییدیه کالیبره استاندارد ارائه می‌دهد.

وی افزود: قیمت این دستگاه با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش مداوم دلار در کشور یک سوم مشابه خارجی است و منظور از نمونه خارجی برندهای معتبر اروپای غربی است که این محصول از نظر کیفیت با برندهای خارجی قابل رقابت است.

وی در پایان با اذعان به کیفیت بالای محصولات خارجی با توجه به سابقه و تجربه کاری در آن کشورها افزود: عدم اعتماد مدیران شرکت های دولتی به محصولات ساخت داخل از دغدغه های شرکت های دانش بنیان است و  کارشناسان، مهندسان و مدیر عاملان شرکت های دولتی باید به محصولات داخلی اعتماد کنند تا شرکت های داخلی فرصت تجربه و کاهش خطاهای خود را داشته باشند و هر روز بر دانش و تخصص خود بیفزایند تا در رقابت با محصولات خارجی قرار گیرند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن