صادرات گاز جمهوری آذربایجان به اروپا تا ۵ سال دیگر ۲ برابر می‌شود

رئیس جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر بار دیگر بر تعهد کشورش مبنی بر دو برابر کردن صادرات گاز جمهوری آذربایجان به اروپا تأکید کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، علی‌اف در نخستین سفر خود به آلبانی گفت که قصد دارد با دو برابر کردن صادرات گاز جمهوری آذربایجان به اروپا تا سال ۲۰۲۷ به امنیت انرژی این قاره کمک کند.

خط لوله «ترانس آدریاتیک» که گاز طبیعی آذربایجان را به اروپا منتقل می‌کند از آلبانی می‌گذرد.

بنا به گزارش‌ها، در طول ۲ سال گذشته سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از جمهوری آذربایجان به یونان یا ایتالیا منتقل شده است.

علی‌اف در اوایل تابستان از برنامه دولتش برای دو برابر کردن ظرفیت خطوط لوله گاز طبیعی «ترانس آدریاتیک» و «ترانس آناتولین» خبر داده بود.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین در سفر به تیرانا وعده داد که کشورش در زیرساخت‌های گازی آلبانی سرمایه‌گذاری می‌کند.

آلبانی که برای تامین برق مورد نیاز خود به نیروگاه‌های برق‌آبی متکی است اخیرا سرمایه‌گذاری در بخش گاز را آغاز کرده است. تیرانا همچنین در تلاش است پس از سرمایه‌گذاری آمریکا در زیرساخت‌های گازی آلبانی، موقعیت خود را در منطقه در زمینه توزیع گاز طبیعی تقویت کند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن