صحبت‌های سال نو رهبر کره بر محوریت غذا بود نه انرژی هسته‌ای

رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی که همزمان با دهمین سال به قدرت رسیدنش بود، از کارخانه‌های تراکتور و مدارس بیشتر از سلاح‌های هسته‌ای و ایالات متحده صحبت کرده است.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، کیم جونگ اون در این سخنرانی گفته است که هدف اصلی کره شمالی برای سال 2022 توسعه اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم است.

کیم جونگ اون که در هشتمین اجلاس عمومی کمیته مرکزی حزب کارگران کره (WPK) صحبت می‌کرد از ایجاد روابط دیپلماتیک با کره جنوبی و ایالات متحده هم سخن گفت.

این اجلاس به مناسبت دهمین سال به قدرت رسیدن کیم جونگ اون بعد از مرگ پدرش در سال 2011 برگزار شده بود.

با این حال خلاصه‌ای از صحبت‌های وی که رسانه‌های کره‌ای منتشر کرده اند اشاره ویژه ای به ایالات متحده نداشته و صرفا از روابط داخل کره و امور بین المللی سخن گفته است.

تاکید کیم جونگ اون بر مسائل داخلی در سخنرانی خود نشان از مشکلات اقتصادی بیشمار این کشور دارد که کیم در داخل با آنها مواجه است در حالی که بستن مرزهای این کشور برای جلوگیری از ورود کرونا به کشور به منزوی کردن بیشتر آن منجر شده و باعث شده است که سازمان های کمک رسان بین المللی نسبت به احتمال رخ داد بحران انسانی در این کشور به دلیل کمبود مواد غذایی هشدار دهند.

جشن سال نو در کره شمالی

او گفته است که «اصلی ترین وظیفه حزب ما و مردم در سال آینده این است که برنامه 5 ساله جدید را اجرا کنیم و در توسعه کشور و ارتقای استانداردهای زندگی مردم تغییرات قابل توجه ایجاد کنیم».

کیم بخش اعظمی از صحبت‌های خود را به مسائل داخلی چون توسعه مناطق روستایی، تغذیه مردم و حمله به احزاب غیر سوسیالیست اختصاص داده است.

چاد اوکارول، سرمایه گذار NK News، آژانس خبری در سئول که متمرکز بر مسائل کره شمالی است، می‌گوید: این تاکید بر توسعه مناطق روستایی یک استراتژی پوپولیستی از سوی کیم جونگ اون است.

او در توییتر نوشت: به طور کلی احتمالا کیم به این آگاهی رسیده است که نمایش توسعه نظامی پیچیده در زمانه‌ای که مردم از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند و شرایط در خارج از این کشور برای کره شمالی بسیار سخت شده است ایده خوبی برای سال جدید نیست.

در هفته گذشته رسانه‌ها از توسعه یک سلاح فوق پیشرفته دیگر در کره شمالی خبر دادند.

تحلیلگران هم معتقد هستند کارخانه تراکتوری که کیم جونگ اون از آن صحبت کرده است احتمالا همان کارخانه ساخت خودروهای حمل موشک است و باور بر این است که کره شمالی علی رغم قرنطینه، زرادخانه خود را توسعه داده است.

جشن سال نو در کره شمالی

گزارش ها از صحبت‌های کیم جونگ اون نشانی از خواست این کشور برای ادامه مذاکرات هسته‌ای زدایی از این کشور با ایالات متحده یا ادامه مذاکرات با کره جنوبی بعد از پایان جنگ کره در 1950-1953 ندارد.

پیشتر کره شمالی گفته بود که باب مذاکرات دیپلمات با ایالات متحده را باز می کند اما به گفته این کشور با ادامه دشمنی آمریکا و اعمال تحریم علیه این کشور این کار بی نتیجه باقی مانده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن